Känns det igen?

Conversation Piece

Trådstartare
Är det någon mer än jag som ideligen hittar nya hästar som ni absolut vill köpa eller leasa? Jag hittar nya hästar varje vecka. Men man kan ju inte dra hem hur många hästar som helst! Nu har vi som väl är köpt gård, så snart kommer det finnas mer plats. :)

De senaste är Bye Me A Rose och Celina Sign som är till salu genom ett konkursbo. Jag har inte ens sett hästarna, men jag vill ha dem ändå!

Vill ha, vill ha, vill ha...

Sv: Känns det igen?

Min make är drabbad av samma sjuka som du är. Mest är det fölston som han "vill ha". Gissa vem som får mocka sedan?

Haha, välkommen till klubben!

Har haft anlag för samma sak under en massa år. Tur (?) att man inte alltid haft pengar till att köpa allt man velat ha...

Precis!
Jag fattar inte varför, jag hinner ju knappt med de hästar jag redan har...
Undrar om det finns något botemedel. Funderar på att prova hypnos, eller nåt.
Det är det där "det är ju ett sånt bra tillfälle till bra pris" som är så jobbigt.

Känner inte till just dessa två men kom på att jag faktiskt har två hästar från det stället....

Är det någon som känner till något eller har några spontana reaktioner på hästarna då? (Jag bara måste köpa dom...)

http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=510446

http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=574494

Visst är det så att Yankee Mustang figurerar i Avels-floppstråden?

Det enda spontana jag kan åstadkomma. :D

Som tur är har jag inte denna sjuka förrän det är en plats, trots detta byggs en ny box nu eftersom ettåringen kommer hem på onsdag... :banana: :banana:

Ok. Har du haft dem länge? Är de välhanterade och tränade? (Du kan ju svara privat om du inte har lust att flagga med dina synpunkter.)

Visst är det så att Yankee Mustang figurerar i Avels-floppstråden?

Det är riktigt, men det finns det nog delade meningar om till att börja med. Han har ju inte särskilt så gamla avkommor, det kanske är väl tidigt att döma ut honom. Men det var mamman - Solar Cycle med avelsindex 117 - som gör mig intresserad. Hon har dessutom ett helsyskon som har startat och verkar okej.

Ibland, men jag stannar vid tanken. Om jag hade en egen gård och inte behövde arbeta för att försörja mig så hade jag nog tänkt annorlunda. Dock har jag blivit ganska kräsen...

Ska jag arbeta heltid räcker en häst, jag lägger hellre mycket tid på varje individ än har flera. Tycker jag inte den duger så får jag väl byta. Hellre en bra än många dåliga... :D

Har en god kamrat, som har ett stort hjärta, för alla hästar. Deras uthus växer o växer, i takt med hästantalet.

Huvudsaken är väl att man hinner med de man åtager sej, och att man inte bränner ut sej i sin jakt!

Är det någon mer än jag som ideligen hittar nya hästar som ni absolut vill köpa eller leasa? Jag hittar nya hästar varje vecka. Men man kan ju inte dra hem hur många hästar som helst! Nu har vi som väl är köpt gård, så snart kommer det finnas mer plats. :)

De senaste är Bye Me A Rose och Celina Sign som är till salu genom ett konkursbo. Jag har inte ens sett hästarna, men jag vill ha dem ändå!

Vill ha, vill ha, vill ha...

Vet en till tjej som är/var sugen på Bye My A Rose, tydligen sätt den IRL oxå, läcker häst enligt hennes omdömme. :D

Bye Me A Rose har jag haft som passhäst. Vi skötare brukade kalla henne "Kossan" :angel: :D Men trava kan hon ju.
Och den andra Celina Signs 2 helsyskon har stått i samma stall där jag jobbat, superfina hästar men dom har inte alls kommit till sin rätt på det stället dom har stått.. det har inte Rosa heller.

har inte han haft syskonen själv hela tiden? tänkte eftersom han är uppfödare oxå

Både och faktiskt, Rosa är ju ett konamn, och så gick hon i hagen med en som hette Salma, det tycker jag är ett konamn också så det blev "Kossorna".. Men även för beteendet, båda två gjorde alltid så att när dom kom in i hagen fick dom nån knäpp och bara exploderade varje morgon. Dom gick i hagen varje dag men varje morgon skulle dom explodera ändå för att dom kom ut. :crazy:
Hon hade boxvila för hon hade fått en spark en gång, det gick inte att leda henne då.. hon sprang runt runt och skenade iväg med mig ut till skrittmaskinen varje morgon.. :rofl: Jag var så arg på henne då.
Men Rosa är för det mesta jättesnäll och trevlig, bara att köpa och starta skulle jag tro. :)

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 575
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 323
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix
  • DIY hästvård