Känns det igen?

Sv: Känns det igen?

Är det någon mer än jag som ideligen hittar nya hästar som ni absolut vill köpa eller leasa? Jag hittar nya hästar varje vecka. Men man kan ju inte dra hem hur många hästar som helst! Nu har vi som väl är köpt gård, så snart kommer det finnas mer plats. :)

De senaste är Bye Me A Rose och Celina Sign som är till salu genom ett konkursbo. Jag har inte ens sett hästarna, men jag vill ha dem ändå!

Vill ha, vill ha, vill ha...

*harkel* Räcker upp en hand, högt!!:angel: :o
VArje vecka hittar man nya "fynd" och man blir alldeles galen och ska ha och ha. Det bästa vort ju att inte titta på annonser överhuvudtaget....men det kan man ju inte för man kan ju hitta nåt! ;) Och sen när man väl gör det så har man iaf varken råd , tid eller plats.
Men jaja, nu blev det så iallfall så om 2½ vecka får jag mitt senaste nyförvärv....:love:
Hoppas han hjälper mig att bygga ett riktigt stall så jag kan ha masoor med hästar, för jag vill ju inte släppa dom heller när jag väl fått dom...jag blir så kär i dom alla....:love:

Hon hade boxvila för hon hade fått en spark en gång, det gick inte att leda henne då.. hon sprang runt runt och skenade iväg med mig ut till skrittmaskinen varje morgon.. :rofl: Jag var så arg på henne då.
Men Rosa är för det mesta jättesnäll och trevlig, bara att köpa och starta skulle jag tro. :)

Det blir till att leda i lina då! :smirk:

Tyvärr är det nog inte bara att starta. Hon är behandlad men har inte blivit bra. Man befarar att det kan vara ett trasigt ringband. JAg får fundera lite. Hon är ju hygglig för avel också, så om man kan få henne till ett bra pris kanske jag provar ändå.

Tränaren till hästarnadu är intresserad av känner jag mycket väl, gammal bekant.

Men att köra 3 snabbjobb i veckan kan knäcka vilken hästsom helst.
Jag kulle ha satsat på hästarna.

Yankee Mustang var både snygg, hade bra steg o resultat. Jag gillar den hingsten frukansvärt mycket!

Som tur är har jag frisknat till ur det viruset :bow:
Jag har gjort mig AV med hästar istället och har nu bara kvar "Den Vackra" och hans ännu vackrare son....
i år får jag en fölskorv/a E: San Pellegrino o Fransyskan,märren är såld men fölet är mitt,har den gratis på stuteriet till dec i år, men det ska jag försöka sälja så fort som det går....OM nu den inte ser ut att vara en riktig kanooon, då spar jag , kör in och säljer dyrt som 2 åring :D..( om jag ids)

Tränaren till hästarnadu är intresserad av känner jag mycket väl, gammal bekant.

Men att köra 3 snabbjobb i veckan kan knäcka vilken hästsom helst.
Jag kulle ha satsat på hästarna.

Intressant. Treåringen är tydligen inte inkörd, så den tror jag att jag står över. Men Bye Me A Rose kanske jag får åka och titta på och se om det kan vara en skada som går att reparera eller inte. Man får väl ultraljuda det där ringbandet och se om det är skadat eller inte, antar jag.

Det blir till att leda i lina då! :smirk:

Tyvärr är det nog inte bara att starta. Hon är behandlad men har inte blivit bra. Man befarar att det kan vara ett trasigt ringband. JAg får fundera lite. Hon är ju hygglig för avel också, så om man kan få henne till ett bra pris kanske jag provar ändå.

Jaså ok, men om det inte är nåt allvarligt så lyssna på Montéryttare. :) För hon är fin, Rosa.

Det var sån fruktansvärd tidspress där så det gick ut över hästarna jämt, usch. :(

(Tycker det är hårt för 2-åringar att gå från att knappt ha varit varken hanterade eller ordentligt inkörda i juli till att prema i oktober..)

MIn vet fick sälja två av hans ston för att få tillbaka sina kostnader enligt retentionsrätten(ursäkta om det är fel utryckt) och det var för två år sen så det här har varit på gång länge. Synd för han har haft ett bra material annars. Skulle också vilja köpa o köpa men nu när jag inte längre har eget stall så kan man som tur var inte puuh

Intressant. Treåringen är tydligen inte inkörd, så den tror jag att jag står över. Men Bye Me A Rose kanske jag får åka och titta på och se om det kan vara en skada som går att reparera eller inte. Man får väl ultraljuda det där ringbandet och se om det är skadat eller inte, antar jag.

Om det är nåt som kan läka så tror jag att det är toppen om hon kan få vila lite... Men var försiktig och lyssna på vet!

Berätta gärna sen hur det har gått! :)

Säljer han iväg allt???

Jag VILL HA Asterix!!! :d :love:

Edit: OHH Delamain har han kvar! Men Asterix är överskriven på hans dotter :(

Senast ändrad av en moderator:

Asterix, Amadeus, Bravo och Beetlejuice är skrivna på hans dotter och inte till salu.

Varför intresserad av Delamaine? Tror aldrig jag sett en fulare häst och han har mig veterligen aldrig sprungit under 25 i hela sitt liv...
Du får självklart tycka om vilken häst du vill, bara nyfiken ;)

Vad synd att han var ful :( Hann aldrig se han, men jag var lovad ett föl efter hans mamma & Yankee för en bra peng!

Hans mamma har en grym stam, och var sjukt snygg[o dyr]!

Han har en JÄTTE karprygg, aldrig sett en värre, och var väldigt hingstig innan han kastrerades. för övrigt en ganska tråkig, "bänglig" individ.

Karpryggen kan ju kanske ha kommit sig av dålig avmaskning i ungdomen, känns inte helt orimligt :angel: .

Men som sagt, det är min åsikt, kanske finns nån som tycker jättemycket om hästen som känner sig trampad på tårna nu, inte illa ment isf..

Jo jag vet allt det där. Jag skulle själv köpa Brolle Sign om jag hade plats i stallet.

Har aldrig träffat på större idiot till hingst än Delamain, ful är han inte, jag tycker han är fin, men han är verkligen jobbig och är rätt puckad.. springer över en och håller på..
Han kanske är bättre nu när dom har skärt honom men att ha honom som travhäst tror jag inte funkar, ridhäst kanske han kan bli.
När man tog in honom från hagen och ställde honom på stallgången för att sela så skakade han i bakknäna jämt så jag skulle inte köpa.

Mmmm Brolle är en vackring :love:
Men han var ju skapligt knäpp att köra, Kaj körde honom med bunden svans och han sprang alltid som en banan. Han kanske har blivit bättre nu när de kastrerat honom också..
En annan som var fin var Albin, han är såld till kalmar och har startat lite. Och stora snälla klumpiga underbart söta Bobbo, men alldeles egen tjuren Ferdinand, honom sålde de till Norge.

Har som sagt var aldrig sett Delamain vet bara stammen & gillar mamman & pappan.

Hmm vem är du? Jag passade Brolle ett tag, han var jättesnäll att köra ju. I början alltså :D

Instämmer i avrådandet!

Jag jobbade där ett tag när KW stod som tränare på hästarna, tror inte vi träffat varann

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 575
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 323
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka