Känna lukt av löptik?

Apollo

Trådstartare
På hur längt avstånd kan en hane känna att det finns en löptik i närheten.

Vovsan löper och hon brukar ju följa med till stallet. Vi som har häst på gården är ålagda att ha våra hundar kopplade men gårdens hundar (tik+hane) får springa lösa. Jättetrevliga hundar så det är inget problem så.
Tiken kommer sällan ner men hanen kommer och hälsar på ibland.
Nu undrar jag om han kan känna att det finns en löptik ca 200 meter bort.
Vill ju inte få Golden/welsh valpar:D

Sv: Känna lukt av löptik?

Det kan du lita på att han gör! Min kusins hund sprang säkert en mil till en löptik :grin:

Asch då, då får vovvsan snällt stanna hemma, tills löpet är avklarat.

Misstänkte det:D
Som sagt hon får vara hemma tills löpet är över.

I min mammas ungdom hade de en tik då var det en hanhund från grannbyn som punktligt kom ilande genom skog och mark, 2 mil fågelvägen. Han kvartade tre veckor i lagårdsporten och lufsade sen hem.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
509
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 501
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 533
Senast: Migo
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 347
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025