Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag måste fråga en sak: För ca 10 år sedan hade en vän till mig Angorakaniner....hon klippte dom ca 1 ggr/månaden å vise versa...Dom hade enormt med päls...ungarna såg ut som tovade garn nystan...Alla var vita och hade hur mjuk päls som helst..som silke nästan frågan är: finns det en ras som kallas Angora enbart, eller jag fattar att Angora är en slags beteckning på långhårigt..typ som katter......eller var det Löwen hon hade kanske...som ni snackar om ?? Har faktiskt aldrig sett dessa kaniner igen...kanske jag såg en på ett Zoo här i Götet, men liknade ändå inte de kaniner hon hade då...
Angorakaniner finns, har för mig att man brukar använda pälsen också. Tror det finns nån som gör tröjor av pälsen nånstans här uppe
Löwen och angora är två helt skilda raser. Löwen är mindre bland annat. Löwen Angora
Jag och min syster föder upp dvärgvädurar. Anna gulröda (dvs orange) och röda med o utan mantelteckning normalhår och fuchs (semilånghår klipps ej) jag föder upp japantecknade i de vita kombinationerna dvs svart, blå och ev brun i framtiden.
Sedan har vi varsin harkorsning dvs mamman är belgisk hare o pappan dvärghare, min har dvärggen och blir 1-1,5 kg och Annas ca 2 kg. SEdan har vi ett projekt på gång att få in satinpäls på fuchs och normalhår oxå. Men det tar ett par generationer innan vi är där
Kanin-net är bra ja, ni kan oxå fråga mig om färggenetik och avel.
Okej Alltså är inte japantecknade väldigt svåra? Eller det kanske inte blir så svårt om man har bra djur med rätt teckning? Brun japantecknad.... häftigt!
Angora dom finns kvar och blir populärare Kan bero vart i landet du bor, här uppe i Norrland har jag inte hört nån uppfödare som har det eller sett någon på utställning. Men när jag läser i Sveriges KAF så finns det många som "ställer" ut sina angoraprodukter som kläder m.m. Finns en speciell klass för produkter av angora ull
Jo skitsvårt, det ska vara rätt genkod fri från zobelanlag som förstår, man ska fixa in nytt blod, bra kropp OCH rätt teckning Men jag gillar utmaningar
Min kompis som hade Angora då bodde i Norrland ...hon hade 10 talet Angora...men nu var ju detta ca 10-15 år sedan...å sedan dess har jag ärligt talat aldrig stött på några sen dess
Hästhantering
Är med i en facebook-grupp med hästmänniskor från hela världen och ser att framför allt på brittiska öarna, är det väldigt vanligt att...
Hundavel & Ras Haha, det är en generalisering som allt inom biologi ;) och ja, tänkte att jag skulle länka en artikel om baby schema som tillägg till...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.