Kaninungar utan mamma!

Royal_724

Trådstartare
Träffade på en kompis på marknaden när jag tittade på kaniner!
Då berättade hon att dem hade fått kaninungar för 10 dagar sen, men mamman dog så dem matar dem med nappflaska!
Eftersom jag inte ville ha nån av kaninerna på marknaden så tänkte jag att jag kunde ta en kanin av henne istället. Men undrar nu, det kan inte bli nåt fel på ungarna nu när dem växer upp med nappflaska?

Sv: Kaninungar utan mamma!

det kan det säkert, jag själv har fött upp en kanin på nappflaska. mamman ville inte ha den av nån anledning, resten av ungarna ville hon ha men inte den. men det var inget fel på henne så då trotsade jag moder jord ;)

:(:(:(:(

vi hade ganska mycket problem med den där kaninhonan, första kullen hon fick fattade hon ingenting av... hon höll inte rätt på dom för fem öre, så när dom va nån dag gamla låg dom utspridda över buren varav en var HÄNGD! den hade pulat ut huvudet genom nätet och fastnat med öronen... :cry: det är fan lätt det värsta jag nånsin varit med om.....

Jag har sett kaninungar som mamman åt upp. Måste fått nån stresspsykos eller något liknande. Läbbigt var det kan jag säga.

En gammal bekant till mig hade en kanin som fick ungar. Hon tog hand om ungarna som vanligt och helt plötsligt en dag fick hon för sig att äta upp dom.
Har för mig att det var nåt med stress att göra.

Om honan blir stressad under den första tiden kan hon äta upp dem, likaså om ungen var svag och självdog, ibland kan ungarna bi utknuffade ur boet också vilket oftast resulterar i att de dör tyvärr...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 978
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 666
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar