Kaninproblem

E

Eccu

Min ena han kanin har plötsligt inte kunnat stöda på sitt vänstra bakben.. Han verkar inte ha ont av det, så jag har börjat undra om det kan ha nått att göra med hans muskler. Han har alltid varit ganska klen. Vet du om det finns nått jag kan göra åt det? :)

Sv: Kaninproblem

sådär kan de få av selenbrist och e-vitaminbrist.

man kan ha vitamindroppar att hälla på pelletsen och så ..

jag har haft nån gammal kanin som har fått så, men då har jag typ bara ökat mängden grönsaker/frukt och så har de fått vitamintillskott så har det ordnat sig.

Hur gammal är kaninen? Jag har själv haft en kanin som nu tyvärr inte finns längre men han fick dåliga bakbena utav sin ålder.

Mitt tips till dig är att om det inte blir bättre innom en snar framtid är att söka upp en veterinär och kolla upp saken närmare. Efter som att kaniner i vilt tillstånd är bytesdjur visar det ofta inte sin smärta förens det är riktigt illa.

Hör gärna av dig hur det går!

Lycka till! / Marika

Benet är inte alls svullet eller på något sätt annorlunda.. inte heller ömt.. men han har ibland tassen lite mer innåt.

juuh han är nog ganska gammal.. runt 7 år tror jag..
tack!

juuh han är nog ganska gammal.. runt 7 år tror jag..
tack!

Okej, min kanin blev 8 år. Jag tycker att du borde ta kaninen till en veterinär. Benen kan ju bli lite sådär när de blir äldre, den har ju skuttat runt på dom i många år. Om det är samma som min kanin hade finns det tyvärr inget att göra åt saken mer än att låta dom somna in. (Låter hemskt, men man vill ju inte heller att kaninen ska lida)

(Jag hoppas att du inte tycker att jag låter elak på något sätt)

Gå till vet med den tycker jag så kan man röntga för att se om det är en fraktur. Vi blev av med den sista av våra tre flickor nu för en månad sen drygt:(

Den yngsta blev bara knappt 8 år, och den äldsta ungefär 9 1/2.

juuh. det blev så till sist.. Han ville inte änns äta till slut..:'/ Men det är ju som du sa bättre än att han lider..

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 048
Senast: Squie
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 978
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.