Kaninköpar tankar.

F

Falskhet_

Hade en kanin när jag var yngre. Nu går jag i tankar att köpa en kanin till. Men det jag undrar efter som jag fortfarande bor hemma och vi har två ettriga foxterrier här hemma som gärna hade tagit sig en mummsbit, så undrar jag om det är möjligt att ha den på mitt rum? Eller blir det för ensamt? Vad kostar en kanin nu för tiden? Tacksam för svar!

Sv: Kaninköpar tankar.

Ett par kaninsyskon då? :idea: Då blir de inte ensamma :D .
Kaniner ligger väl på allt mellan 0-400:.- kan jag tro.

Hade jag varit dig så hade jag köpt ett syskonpar, ifall de kommer sitta en bit ifrån den dagliga ruljansen (där det springer mest folk), så slipper de vara ensamma!

Förresten, nu funderar jag, men har det inte kommit en lag på att kaniner inte ska hållas ensamma, är det någon som har koll?

Sv: Kaninköpar tankar.

Jordbruksverket rekommenderar att kaniner inte ska hållas ensamma, men ingen lag på sällskap, verkar det som.

Kaniner är sociala djur och du bör helst hålla dem i par eller i grupp. Könsmogna hanar som inte är kastrerade bör dock inte hållas tillsammans.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 640
Senast: Enya
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar