Kändisspaningstråd!!

Rosett

Trådstartare
Har ni sett eller råkat på nån kändis? OBS!! Konserter o liknande räknas ej! Man måste ha sett kändisen i ett annat sammanhang än där denne är "känd".


Jag såg Niklas Strömstedt idag, på trottoaren utanför ett hotell. Jag släntrade nonchalant förbi. :D
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag satt mitt emot Carin Jämtin på tunnelbanan i går. Hon hade tydligen varit på Hammarbymatch för hon klev på i Gullmarsplan och hade en Bajenhalsduk på sig. Riktigt spännande kändisspaning! :p
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

För en tid sedan mejjade jag nästan ner Gert Fylking på på tcentralen när jag hade bråttom till ett tåg. Jag har mött Mikael Tornving på en tunnelbaneplattform. Jan Emanuel vid en lunchbuffé i Danderyd. Anders Ekborg på parkeringen utanför Toys'r'us i Järfälla.
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

jag var tvungen att googla vem hon var :o

KL

for en herrans massa ar sedan serverade jag mat till Gordon Ramsey.

men dem senaste aren har det varit knapert :)
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag råkar oftast på kändisar i USA, av någon icke-konstig anledning. ;)

Men mitt bästa spontana kändismöte var när jag mitt i julrushen hittade Nikki Sixx (eller ok, JAG hittade honom inte, jag hade nog inte lagt märke till honom om inte en hög med andra personer redan lagt märke till honom) i bästa sminkaffären. Bytte några ord och tog en bild, ångrar dock att jag inte lät mamma ta bilden så att jag kunde vara med på den. :cool:
Han var sjukt trevlig i alla fall. :)
15842_209060149561_4242974_n.jpg


Jag brukar alltid hitta folk på flygplatser eller på flygplan. Tex några år sedan när jag plötsligt inser att jag står bredvid Martin Gore i Depeche Mode (flög på samma plan men han såklart i något bekvämare stolar än mig ;) ). När jag hämtade några kompisar nu i vintras så kom de med samma flyg som pojkbandet The Wanted, märkte vi när alla kids och paparazzis gick bananas när de kom ut (fast det kanske inte gills eftersom de flög tillsammans och skulle till USA som ett band och inte som privatpersoner? :p )... Och när jag skulle hem från USA i februari hamnade jag bredvid killen som spelar Raj i Big Bang Theory när vi bägge checkade in. För att nämna några. :p

Det "största" var nog dock att få lära känna Kathy Joosten som spelade Mrs McCluskey i Desperate Housewives. Sjukt härlig kvinna och en enorm sorg för de som stod henne nära när hon gick bort.
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

jag var tvungen att googla vem hon var :o
Jag tänkte först skriva inom parentes att hon ju är borgarråd i Stockholm och kanske inte rikskänd, men så fick jag för mig att hon hade bytt tjänst. Och jorå, hon är ju numera sossarnas partisekreterare och därmed "rikspolitiker". Meneh... jag känner inte heller till alla partiernas partisekreterare, får jag erkänna! :D

*kl*
Apropå lite mer internationella kändisar så var jag på bröllop i Wien för två år sedan. Festen hölls på ett stort hotell och det var minst en annan fest på gång samtidigt. Plötsligt dök Evil Jared Hasselhof från Bloodhoundgang upp. Mina kusiner bad att få vara med på bild med honom, så vi har en tjusig bild från bröllopet med min kusin med dotter på armen, hans nyblivna fru och Evil Jared. Jag tror han spelade eller DJ:ade på en annan fest på hotellet.
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag mötte Olle Waller i rulltrappan till tunnelbanan igår morse. Han hade solglasögon på inne och såg inte allt för pigg ut kl 06:56 på morgonen :D Jag gissar att han skulle ta ett tåg iväg nånstan med tanke på tidpunkten.
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Själv åkte jag på samma plan till Chicago som Charlotte Pirelli, vi åkte dessutom i samma "klass".. Economy Extra :D, detta "hände" förra veckan. :)

Det var också någon "kändis" från TV4 med på samma plan men jag är urusel på namn.. men Charlotte Pirelli kommer jag iallafall ihåg.. ;)

Mötte Leif Pagrotsky när jag tog Arlanda Express hem från Arlanda (han var påväg dit)..
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag mötte Olle Waller i rulltrappan till tunnelbanan igår morse. Han hade solglasögon på inne och såg inte allt för pigg ut kl 06:56 på morgonen :D Jag gissar att han skulle ta ett tåg iväg nånstan med tanke på tidpunkten.

Uppmärksamma ni.. Jag har alltid undrat hur man går till väga för att dels ha sån koll på alla "kändisar" och sedan hur man kan känna igen dem när man möter dem i andra situationer.

Jag har vid minst 2 tillfällen blivit påtalad av andra att jag precis samspråkat med en "kändis", i ena fallet ganska länge i en politisk diskussion under en flygning, utan att förstå vem det var.

Mer dråpligt: Istället har jag omvänt, på en James Blunt-konsert i Tyskland, tänkt tankarna, i tur och ordning - ganska snabbt dock. Och ja, jag är ett James Blunt-musik-fan.

1. Vad är det för stolle i Tshirt, slitna jeans och halvkass frisyr som kommer in nu när konserten ska börja och ställer sig precis en meter bredvid mig och bara stannar utan att sätta sig i trappen? Jesus, lite bättre kläder kan man väl ha.
2. Varför lyser den j-la puckade ljusteknikern mig rakt i ansiktet? Idiotjävel.
3. Nu springer stollen nerför trappan och tar ljuset med sig, samtidigt som musiken stegrar sig och Mr Stolle börjar skrika.
4. Ojdå, det var visst huvudpersonen.....
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Kändis och kändis, men jag var med syrran på intervju till "Hela Sverige bakar" nu i vintras och då satt David Hellenius och käkade lunch där vi satt och väntade. Trodde inte han va så liten och pluttig som han var!

Tommy Nilsson stod och väntade på samma tåg när vi va i Göteborg i somras, Praktiskt att inte behöva ta i handtaget på tågvagnen, bara att sjunga -"Öppna dörr, å säg att du vill ha mej här":D

Har sett Kristin Kaspersen och Hans Crispin på julmarknad i Gamla stan också för några år sedan.

Nån som vill ha en autograf av mej?:p
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag är släkt-i-släkt med Carin Götblad. Så det händer att det blir kalasmingel sas.

Men jag är inte så kändiskåt av mig, ganska "obrydd" faktiskt :)
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

En gång såg jag en limousine. Det var bergis en kändis som åkte men rutorna var tonade så jag vet inte.
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag har mött Mikael Tornving på en tunnelbaneplattform.
Honom såg jag på ICA en gång, fattade först inte att det var han, tyckte bara han såg bekant ut. Några timmar senare trillade polletten ner.

En annan gång såg jag Pernilla August i en kö på COOP. Dumstirrade på henne för jag tyckte hon såg bekant ut... :o Hon tittade tillbaks. :o
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Möter Janne Loffe Karlsson avigt och rätt, vi bor i samma håla:D

Kan tillägga att jag träffat massa "högdjur", som danska drottningen, ABBA-Frida, grevar och prinsar. Och typ Percy (alla i Malmö känner Percy;)) Nilsson, Gyllenhammar och sånt folk, men de flesta av dem är höginkomsttagare och inte kändisar;)
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 634
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 318
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 774
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 152
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp