Kändisspaningstråd!!

Sv: Kändisspaningstråd!!

Ja, jag känner knappt igen mina kollegor om jag träffar dom utanför kontoret...
Jag lär tydligen ha sett Paul McCartney i en bil men jag var rätt ung och det enda jag minns var hur pinsamt det var att min pappa och hans polare blev som tokiga..
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Kom på en till! Jag har buggat med Bert Karlsson:laugh: han bad mej komma till Marianne (hans bolag) veckan efter. Av ren nyfikenhet gick jag dit! Fick frågan ifall jag kunde sjunga, för jag skulle passa i ett band han skulle starta (detta va under den perioden "friends" var populära) Dessvärre/bättre är jag totalt tondöv:D
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Haha, när jag bodde i Skara såg man ju Bert lite varstans... Oftast på ICA... Bästa var när jag träffade på en ledsen kompis på ica, som gått dit för att köpa semlor, men så var semlorna slut. Före oss i kön står Bert med ett paket semlor... :rofl:
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag har stopat Björn skifs m. fam när jag jobbade som trafikansvarig på ett stort lajvför många år sen. Han var skitdryg mot mig och de andra tjejerna som jobbade, men alla killarna bemöttes trevligt. Verkar va en sympatisk typ...
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag jobbade i en matbutik i Stockholm till och från i flera år (efter gymnasiet, parallellt med studier osv) där många kändisar var mer eller mindre stammisar. Så jag har kändisspanat en hel del :p Stellan (väldigt pratsam och trevlig), Alexander (då blev jag lite darrig) och Gustaf Skarsgård, Mikael Nyqvist, Susanne Reuter, Sissela Kyle, Peter Jöback, han i kortbyxor från Army of Lovers som jag helt tappat namnet på, Mark Levengood och Jonas Gardell, Ola Rapace och flera andra. Även "på stan-spaningar" typ Thomas Bodström, Gustav Fridolin, Björn Gustavsson... Träffade Hasse Aro på en fest. (Jösses, betyder det här bara att jag verkligen lägger märke till kändisar? :crazy:)

Min bästa claim to fame är ändå från samma matbutik som ovan. Det var dagen före nyårsafton för flera år sedan och totalt KAOS i butiken, jag satt i kassan och var superstressad. Då märker jag hur ett par personer går ut mellan min kassa och kassan framför utan att köpa något, och hinner tänka typ att "oj vad lik han var Orlando Bloom" följt av ett förstrött "äh, men vad skulle han göra här" för att sedan totalt glömma bort det. Till nästa dag då Aftonbladet slog på stort med att "Orlando Bloom på jakt efter hummer i Stockholmsbutik - firar nyår i Sverige!" eller något liknande. Jag såg alltså Orlando Bloom UTAN ATT FATTA ATT DET VAR HAN :banghead:!! För övrigt var han då tillsammans med Kate Bosworth, och hon var den andra personen.
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Utomlands: Var på samma fest som Paris Hilton. Gått förbi jared leto på en promenad. Ätit på samma restaurang som Marc Jacobs, en annan gång prins Harry. Träffat cat stevens, David Walliams bl a på jobbet.

Sverige: varit på samma fest som prinsessan Victoria, suttit på samma café som Alexander Skarsgård, träffat bl a Maria Wetterstrand i jobbet, och sen så de man ser på stan eller ute generellt. Tycker de är lite överallt ;)

Jag tycker det är kul med folk man känner igen:D
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

*Kl*

Jag har så dålig koll men;

Jag har gett Christan Luuk (tror jag det var) eller så var det Felix Herngren, en nära döden upplevelse, när någon av dem hade den dåliga idén att lita på mina kvaliteter som bilförare i stockholm...

Jag har dessutom haft en lång diskussion med E-Type på gröna lund, där jag satt och väntade på ett par vänner och en väldigt bekant man satte sig bredvid mig, jag kände igen han väldigt väl, frågade vart han kom ifrån, var han från karlstad, kände han någon där, hade han varit där osv i ett riktigt långt tag...
Tills mina vänner fann mig, en smula fundersamma över varför den där bonntösen från Karlstad satt och pratade med självaste E-TYPE? (Han var stor på den tiden)
Jag borde tydligen bett om autograf? Hur sa? Jag visste ju inte ens vem det var, men jag kände igen han och alla är väl från karlstad på ett eller annat vis? :o
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag mötte Markoolio i dörren till vårt lokala billighetsallvaruhus på Värmdö :D
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Checkade in FC Barcelona på jobbet i höstas (utan att känna igen dem), hjälpte Leona Lewis med sin rumsnyckel på samma ställe häromveckan (utan att känna igen henne) och gick förbi Daniel Radcliffe (honom kände jag igen!) på Broadway en gång för drygt 2 år sedan. Har även varit på en hopptävling där prinsessan Madeleine deltog, men då var jag så liten att jag bara precis minns att min mamma var väldigt uppspelt.

Johan Glans har jag också stött på ett antal gånger i min hemstad, bland annat på Willys vilket blir hysteriskt roligt om man känner till hans Eldorado-sketch från World Tour of Skåne...;)
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Ryan Gosling satt på mitt bibliotek för något år sedan. Gissa om folk blev nippriga! Själv var jag mitt uppe i ett projekt och hade varken ögon eller öron utan tog helt enkelt den plats som var ledig - mitt emot killen som alla glodde på. Jag var mest irriterad över att folk inte kunde sitta stilla och plugga. Det tog flera dagar innan jag fattade vems böcker det var jag hade puffat på med mina böcker. :o

(Vad Ryan Gosling gjorde på universitetsbiblioteket i en liten stad utanför NYC förtäljer dock inte historien. Förberedde en roll, antar jag?)
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag är urkass på att känna igen folk, men min dåvarande pojkvän var desto bättre:p...

Träffade på en fnissande Amanda Jensen i hans trappuppgång, Börje Salming och Ola Lindholm (olika tillfällen) på kvarterskrogen.

Min kompis satt en kväll i en bar och diskuterade livets väsentligheter med en jättetrevlig tjej. När hon anslöt till kompisarna frågade de storögt hur hon kunde känna Eva Dahlgren:D
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Fått en kram av Leif Loket Olsson :D
Träffat och intervjuat Nicklas Sundström och Mats Zuccarello Aasen
Sett: Per-Åge Schröder, träffat General Knas ur svenska akademien, väldigt trevlig!
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Får man leva på gamla meriter i den här tråden ?
Jag mötte delar av det numera nästan bortglömda punkbandet The Clash på drottninggatan i Stockholm, det måste ha varit i mitten på 80-talet, jag var på väg till skolan och dom ( har för mig att det var Paul och Mick ) var ute och morgonstrosade.
Jag har varit chef till E-type, då han jobbade på sjukhus.
Flera gånger har jag stött ihop med Henke Larsson i Helsingborg.
Stod bredvid Peppe Eng väntandes på tåget i Norrköping ( han var inte lång han)
Stod bakom Ola Salo i bankomatkön i Ronneby ( också väldigt liten man)
Såg GW Persson på Maxi tror det var i Växjö men kan varit i Ronneby också.
Magnus Uggla spanade jag på ett plan från London.
Sen vimlade det av sportjournalister på Ronnebys flygplats för något år sedan, tror dom har någon årlig golfturnering som detta år var förlagd till Karlshamn.
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag såg Johan Wester från Hipp Hipp inne på ett stort varuhus förra sommaren. Fattade först inte att det var han och gick och stirrade på stackaren för att jag tyckte jag sett honom någonstans förr:o och han tittade konstigt tillbaka.

Jag tror det är Janne Loffe Karlsson som är stammis på ett matställe där min syster jobbar, så hon har träffat honom ett antal gånger.
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Du skulle sett hans min när jag sa att jag inte kan ta en endaste ren ton:eek: Han såg ut som om han käkat citron och gav mej 20cd skivor :rofl:
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Jag har jobbat med Anders Svenssons (spelar fotboll i Älvsborg) pappa, så honom såg jag med jämna stötar förut :)

Sen var jag på en Håkan Hellström-spelning för några år sen, och hamnade bredvid Pelle i the Hives i baren.

I övrigt så är jag otroligt dålig på att känna igen kändisar, utan får oftast en armbåge i sidan följt av "såg du vem det var!?", när det händer :idea:
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

KL

På en fest för länge sedan hamnade jag bredvid en så trevlig kille. Vi pratade och pratade. Han hade ett så fint och ovanligt namn, som jag gjorde om när jag blev lite för salongsberusad: -Hörrö, Mauro Jordärtscocco...

En gång dansade jag discodans med knätofs-Bosse Larsson. (För yngre läsare: BL var en farbror som ledde Allsång på Skansen ;).)
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

KL

På en fest för länge sedan hamnade jag bredvid en så trevlig kille. Vi pratade och pratade. Han hade ett så fint och ovanligt namn, som jag gjorde om när jag blev lite för salongsberusad: -Hörrö, Mauro Jordärtscocco...

Fantastiskt! :D
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Får man leva på gamla meriter i den här tråden ?

Ja det får man! (Annars kan jag inte vara med.)

Jag har flugit Rolling Stones från Köpenhamn till Düsseldorf och bett Mike Jagger sitta ner och hålla mun. RS är för övrigt det stökigaste jag någonsin har träffat på, alla kategorier inkluderat.

Jag har sytt i en knapp i Jack Nicholaus' klubb-blazer och spillt kaffe på Kung Fredrik av Danmark (rolig och småflörtig typ).

Listan över suraste kändisar toppas utan konkurrens av Liv Ullman och Marianne Bernadotte:rage:

Gulligastlistan toppas av Fredrik, Kung Olav och Birgith Nilsson!:D
 
Sv: Kändisspaningstråd!!

Superkända

Jag har hejat på Stellan Skarsgård några gånger eftersom tjänstebilen på ett tidigare jobb stod i samma garage som han hade sin bil.

Ganska kända

Jag har delat taxi med Welle: Erdball.

Jag har hejat på Kristina Lugn eftersom min hjärna gjorde kopplingen bekant ansikte-någon jag känner. :o Hon hejade glatt tillbaka. :D

Kvasikända

Baren-Meral bodde under en period i samma hus som mig. Hon låg och solade topless på den pyttelilla gräsmattan framför huset men det var allt man såg av henne.

I övrigt föredrar jag "Jag mötte Lassie"-historier i stil med "min bror har ätit våfflor hemma hos Ulf Lundell". Såna har jag massor, den ena mer absurd än den andra.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 634
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 318
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 774
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 152
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp