Sv: Kändisspaningstråd!!
Jag jobbade i en matbutik i Stockholm till och från i flera år (efter gymnasiet, parallellt med studier osv) där många kändisar var mer eller mindre stammisar. Så jag har kändisspanat en hel del
Stellan (väldigt pratsam och trevlig), Alexander (då blev jag lite darrig) och Gustaf Skarsgård, Mikael Nyqvist, Susanne Reuter, Sissela Kyle, Peter Jöback, han i kortbyxor från Army of Lovers som jag helt tappat namnet på, Mark Levengood och Jonas Gardell, Ola Rapace och flera andra. Även "på stan-spaningar" typ Thomas Bodström, Gustav Fridolin, Björn Gustavsson... Träffade Hasse Aro på en fest. (Jösses, betyder det här bara att jag verkligen lägger märke till kändisar?
)
Min bästa claim to fame är ändå från samma matbutik som ovan. Det var dagen före nyårsafton för flera år sedan och totalt KAOS i butiken, jag satt i kassan och var superstressad. Då märker jag hur ett par personer går ut mellan min kassa och kassan framför utan att köpa något, och hinner tänka typ att "oj vad lik han var Orlando Bloom" följt av ett förstrött "äh, men vad skulle han göra här" för att sedan totalt glömma bort det. Till nästa dag då Aftonbladet slog på stort med att "Orlando Bloom på jakt efter hummer i Stockholmsbutik - firar nyår i Sverige!" eller något liknande. Jag såg alltså Orlando Bloom UTAN ATT FATTA ATT DET VAR HAN
!! För övrigt var han då tillsammans med Kate Bosworth, och hon var den andra personen.