Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, jag provade stången och jag vete katten...
Nu har han vissserligen inte haft kandaret på två månader, men så ffort jag tog i det så petade han ute tungan, det brukar han verkligen inte göra, och så sköt han upp det åt vänster.
Blev bättre när jag hissade upp stången ett hål, men då kändes det som att bridongen inte fick plats, jag kanske tänkt fel, jag kanske ska ha en stång som är smal, med med stor tungfrihet.
Men jag har alltid tänkt det som att den där uppbuktningen går upp i gommen, och han har låg gom, men han ogillar verkligen att trycket kommer över hela tungan.
Jag vet inte....
Jag har i veckan lånat ett rakt o provat med samma resultat som du.
Tungan åkte ut o hon försökte t o m få tungan över bettet, tror jag.
Ska nu i veckan prova ett vi har i stallet som är smalt men med låg o bred tungfrihet. Jag har hört att bred tungfrihet kan göra att bettet trycker på lanerna Måste kolla det.
ja, nuförtiden får man ha syntet på både stång och bridong
Jaha, nu har jag åkt runt och mätt olika stänger, mätte först mitt Sprenger och upptäckte att det faktiskt var 21 mm.
Ja, det måste stämma.
Undrar om det blir bättre med lösare kedja då, men det pratas ju om att den ska vara 45 grader, det tycker jag blir alldeles för hårt.
Gud vad enkelt det var innan man skulle kunna allt.