Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

...eller utan att dra in hur en kvinna ska se ut för att vara attraktiv för män :banghead:

Är det inte därför ni sminkar er, drar på er kläder som knappt skyler något, framhäver kroppsformen eller uppträder utmanande på krogen?

För inte är det väl för ert eget välbefinnande ni står framför spegeln i timmar och undrar: Hur ser jag ut i det här eller det där?

För allt går ut på att breda konkuransen från övriga av det täcka könet i jakten på att attrahera rätt partner.

Och det här beteendet sitter så djupt rotad att man inte ens upphör med det när man skaffad en partner, antigen som gifta eller sambos, utan det finns alltid något/någon som (omedvetet eller medvetet) ska brädas så fort man går utanför dörren, antigen genom smink, kläder eller uppförande eller en kombinasjon av dessa

Men stackars den kille som råkar titta på eller tilltala dig och som inte är av rätt preferens för kvällens specifica öga, för han kallas allt ifrån snuskgubbe till kåtbock och våldtektsman, för att han visat uppskattning för hur du ser ut, för dig och klädd dig.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Och för mig är riktiga kvinnor levande människor av honkön. Utseendet är inte viktigt i det avseendet. Finns män som är mer kvinnliga än vad jag någonsin kommer vara. Det går knappt att definiera en kvinna utan att ta upp samhällsnormer, levnadssätt osv. Är det det som är en kvinna alltså? Ett politiskt hittepå?

Nej tack. Då är det många som inte blir "riktiga" kvinnor. Herregud ändå.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Här dras kammen rätt över honkönet...

... Och då som väldigt ointresserad av att behaga andra så känner inte jag igen mig. Tar på mig första bästa plagg som jag tar fram ur garderoben. Sen är det bra med det. Mina byxor gick sönder igår så fick gå med gylfen öppen hela dan. Men jag sa bara att de var trasig om någon tittade. Sen bytte jag om till ridbrallorna så får kassera de andra. Börjar inte laga 30 år gamla byxor. Nä de är redan lagade flera ggr.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Om det är så du upplever verkligheten tycker jag att du ska fundera över hur du talar med kvinnor, och innan du kommit underfund med hur du bör göra så bör du inte tilltala kvinnor.

Såhär är det: Vi lever i ett utseendefixerat samhälle. Detta präglar framförallt kvinnor som enligt normen ska tänka på hur de ser ut. Tror du att en kvinna klär upp sig mindre när hon ska umgås med enbart kvinnor än när hon ska umgås i ett mixat sällskap? Då tror du fel. Kvinnor och män i dagens samhälle klär upp sig för att det ingår i normen att göra det. Det har inte att göra med att just kvinnor klär upp sig för män. Och när män sedan kommer och kladdar eller är höhöiga för att han anser sig ha rätt till det baserat på vad en kvinna klär på sig, då blir det bara ännu mer fel.

Framförallt kvinnor men även män i viss grad lär sig i vårt samhälle att deras värde sitter i utseendet. Detta gör att många lägger vikt på sitt utseende när de ska vistas bland folk. Det innebär inte att det är en invit till alla andra att tränga sig på den personen, om den visar att den inte är intresserad.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

BMI ska inte användas av enskilda för att kolla hur de "ska" se ut, där har du helt rätt. Men det är för att det är framtaget för att fungera på stora folkgrupper och inte individnivå.

Där du gör ditt stora fel är när du dels dissar personer som inte ser ut som ditt ideal (på vilket sätt skiljer du dig då från de anorektiska idealen?) och när du vidare antar att TS (och andra kvinnor) bryr sig om hur de ser ut i ögonen på andra män. Det du gör då är att göra om kvinnors kroppar i allmänhet och TS kropp i synnerhet till ett objekt för mäns åsikter, istället för att vara våra egna kroppar dömda efter våra egna preferenser. Varför anta att TS vill ha en kropp som tilltalar män i allmänhet?

Vad jag menar är att man bör försöka vara nöjd med den kropp man har, och inte försöka följa något (mode)medialt hitta på ideal (alla bör ju vid det här laget veta att även de mest anorektiska modeller har retuscherats för att se ännu smalare ut).
Självklart finns det de som är gravt överviktiga/underviktiga av olika orsaker som gärna vill ändra sitt tillstånd, men för den stora majoriteten av människor i sverige ligger man ändå inom normen för vad som antas vara normalvikt (trots vad tidningarna skriver) och det finns ingen anledning till att fundera på sitt utseende.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Här dras kammen rätt över honkönet...

... Och då som väldigt ointresserad av att behaga andra så känner inte jag igen mig. Tar på mig första bästa plagg som jag tar fram ur garderoben. Sen är det bra med det. Mina byxor gick sönder igår så fick gå med gylfen öppen hela dan. Men jag sa bara att de var trasig om någon tittade. Sen bytte jag om till ridbrallorna så får kassera de andra. Börjar inte laga 30 år gamla byxor. Nä de är redan lagade flera ggr.

Men då är vi alla fall två som skiter i utseendet när vi går utanför dörren (förutom på jobbet där jag är tvungen att ha företagets tshirt/tröja) , en man och en kvinna:D
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Fast det var inte vad du skrev. Du skrev att en person utan former inte var en riktig kvinna. Vad är det för fel på de kvinnor som naturligt har en slank kroppsform utan former? Varför ska de dissas?

Och sedan säger jag att du har fel. Jag känner själv att jag mår bättre nu när jag gått ner 10 kg jämfört med förut. Inte utseendemässigt men hur jag mår, livskvalitet. Orkar mer, piggare, gladare osv. Jag ser många människor till vardags och jag ser många som verkar ha problem av sin övervikt, långt innan det kommer till såpass grav övervikt att de knappt kan gå, typ. Det är ju inte konstigt att många blir överviktiga heller, med tanke på att vi generellt sett lever rätt stillasittande liv och har rätt mycket felaktig kost i samhället. Men så länge folk mår bra är det klart att de ska fortsätta som de gör, men att säga att alla utom de mest extrema mår bra kroppsligt tror jag inte är rätt. Det är ju inte en slump att det blir fler och fler typ hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes och liknande välfärdssjukdomar i vårt land just nu.

Givetvis ska man inte basha folk för sin kropp oavsett hur de ser ut. Oavsett om de är runda eller smala.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men då är vi alla fall två som skiter i utseendet när vi går utanför dörren (förutom på jobbet där jag är tvungen att ha företagets tshirt/tröja) , en man och en kvinna:D
Om du nu skiter i ditt eget så kan du väl skita i andras också?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Måste bara fråga, vart tusan är du "rund" någonstans? Enligt mig (och antagligen de flesta män här i Sverige) har du perfekta former för att vara en snygg, attraktiv kvinna.

Mitt råd är att du slutar med att titta på anorexi bilderna i diverse modetidningar, och accepterar att riktiga qvinns har former och inte silikon där det syns.
"Riktiga" kvinnor?

Trevligt.

Fattar inte varför män känner att de måste
1) bekräfta kvinnor med att de minsann är snygga i snubbars ögon
2) kasta skit på andra kvinnor för att lyfta den de ger komplimangen.

Ps. Jag spyr på komplimanger i stil med "riktiga kvinnor har former". Satans jävla bullshit.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men stackars den kille som råkar titta på eller tilltala dig och som inte är av rätt preferens för kvällens specifica öga, för han kallas allt ifrån snuskgubbe till kåtbock och våldtektsman, för att han visat uppskattning för hur du ser ut, för dig och klädd dig.
Åh, sexigt värre - ännu en bitter snubbe.

Sluta hata på kvinnor bara för att alla tjejer inte uppskattar dina, förmodligen, flåsiga komplimanger.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Hehe, skulle jag gärna gjort om det inte vore för att jag tycker de här utseendediskusjonerna är roande då de alltid förespråkar ena eller andra sidan av ett fiktivt ideal:D

Själv skiter jag i vilket, utan det är personen bakom "masken/utseendet" som er intressant för min del.

Och fram till dess att jag träffar en tjej som inte är utseendefixerad och som skal ändra på allt man är i jobb och privat valjer jag att leva mitt liv som jag alltid gjort:D
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Fast om du "skiter i" hur en person ser ut, varför dissade du då just en hel del kvinnor baserat på deras utseende?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Åh, sexigt värre - ännu en bitter snubbe.

Sluta hata på kvinnor bara för att alla tjejer inte uppskattar dina, förmodligen, flåsiga komplimanger.

Hehe, fel igen. Har aldrig och kommer aldrig att tilltala någon, oavsett kön, med kommentarer rörande utseende eller uppförande om de inte ber om en kommentar aom er fallet i denna tråd:p
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Hehe, fel igen. Har aldrig och kommer aldrig att tilltala någon, oavsett kön, med kommentarer rörande utseende eller uppförande om de inte ber om en kommentar aom er fallet i denna tråd:p

Vad menar du då med följande?

Men stackars den kille som råkar titta på eller tilltala dig och som inte är av rätt preferens för kvällens specifica öga, för han kallas allt ifrån snuskgubbe till kåtbock och våldtektsman, för att han visat uppskattning för hur du ser ut, för dig och klädd dig.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Fast om du "skiter i" hur en person ser ut, varför dissade du då just en hel del kvinnor baserat på deras utseende?

Därför att jag tycker att det är helt uppåt väggarna att banta ner sig till ett stadie där man måste operera in silikon i tuttar och bak för att "se kvinnliga" ut.

Och det måste väl även du hålla med om.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 541
Senast: Scata
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 202
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 022
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp