Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Därför att jag tycker att det är helt uppåt väggarna att banta ner sig till ett stadie där man måste operera in silikon i tuttar och bak för att "se kvinnliga" ut.

Och det måste väl även du hålla med om.
Jag tycker att var och en ska få göra som det passar dem med sin egen kropp utan att någon annan har åsikter om saken.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Och fram till dess att jag träffar en tjej som inte är utseendefixerad och som skal ändra på allt man är i jobb och privat valjer jag att leva mitt liv som jag alltid gjort:D

Fast precis som Mammas just försökte berätta för dig så handlar det inte om huruvida tjejer (eller killar) är utseendefixerade eller inte, utan om roten till varför det är så. Att det handlar om normen som råder (utseende = värde) och inte huruvida vi kvinnor klär upp oss för att få bekräftelse ifrån män. Hänger du med?

Och det stavas "diskussion".
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Nu försöker du ju bara bortförklara dig. Du har precis bashat alla kvinnor som inte ser ut enligt din preferens (oavsett om de gjort det med flit eller inte), och så kommer du med det där?

Och dessutom, vad spelar det för roll om någon bantar ner sig och opererar in silikon? Varför ska denna kvinna bashas ännu mer? Det är ju normerna i samhället det är fel på, inte enstaka individer. Vad blir bättre av att du slår ner på de som följer idealet?

Alltså, jag ser inte att det är värre att skriva "Kvinnor som är feta är inte riktiga kvinnor" än att skriva "Kvinnor som är smala är inte riktiga kvinnor". (Och det för att det är lika illa, alltså.)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Därför att jag tycker att det är helt uppåt väggarna att banta ner sig till ett stadie där man måste operera in silikon i tuttar och bak för att "se kvinnliga" ut.

Och det måste väl även du hålla med om.

Men va? Det finns rätt många kvinnor som har små bröst och rumpa utan att ha "bantat ner sig", som är normalviktiga och normaltränade.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Vad menar du då med följande?

Räcker väl med att titta och höra på Gudrun Schyman (som fullständigt dissar män fast hennes man, trots att han tog på sig skulden i två krockar och slutligen i tredje krocken blev dödad pga hennes rattonykterhet, blev kallad ett stort manssvin, det är bevisad att hon körde i alla tre fallen men påföljden blev enbart en uppmaning efter dödskörningen att anmäla sig till en rattonykterhetskurs eller vad man nu kallar det) och hennes anhang för att förstå att alla vi män är svin om vi ger en uppskattande blick eller kommentar (typ vad snygg du är i dag) till en tjej.

Och fram till dess att lagstiftningen som Gudrun pushade i genom i riksdagen ändras, kommer jag aldrig att tilltala en tjej rörande utseende, beteende mm om hon inte rakt ut frågar vad jag tycker i en specifik fråga.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag ser inte alls hur det du skriver har med saken att göra?

Vad har Gudrun Schymans olyckor med saken att göra?

Var/när skriver/säger Schyman att man är ett svin om man säger att någon är snygg?

Vilken lagstiftning talar du om?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Räcker väl med att titta och höra på Gudrun Schyman bla bla i två krockar och slutligen i tredje krocken blev dödad pga hennes rattonykterhet o.s.v.
Hade Schyman varit inblandad i tre bilolyckor varav en haft dödlig utgång för en eller annan inblandad hade detta onekligen resulterat i reaktioner i media. Jag hittar exakt noll sådana. Så du har antagligen tagit fel på person.

Och fram till dess att lagstiftningen som Gudrun pushade i genom i riksdagen ändras, kommer jag aldrig att tilltala en tjej rörande utseende, beteende mm om hon inte rakt ut frågar vad jag tycker i en specifik fråga.
Vilken lagstiftning?

Om du ska sitta och sprida skit och desinformation så kan du väl i alla fall försöka vara lite trovärdig?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Tror du att alla kvinnor utan rumpa, tuttar och höfter har "bantat ner sig"? På fullaste allvar?

Du sitter och SÅGAR alla kvinnor som inte ser ut på ett särskilt sätt och sen säger du på fullaste allvar att du minsann inte bryr dig om utseende. Du är en TYPISK snubbe som tror han är "en bra kille" när han kommer med komplimanger som egentligen bara är förolämpningar. Aldrig tar jag emot en komplimang som sågar andra kvinnor, det är oförskämt och förolämpande.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag ser inte alls hur det du skriver har med saken att göra?

Vad har Gudrun Schymans olyckor med saken att göra?

Var/när skriver/säger Schyman att man är ett svin om man säger att någon är snygg?

Vilken lagstiftning talar du om?

På tidigt 2000 tal "Råkade" Gudrun Schyman och hennes man ut för ett antal utförkörningar på vägarna i värmland, på väg till campingen där de hade sitt sommarställe, i samtliga fall finns det det tekniskt bevisning som visar att det var GS som körde bilen fast gubben tog på sig skulden och blev bötfälld. I den sista utförkörningen dödades mannen, som satt kvar med bälte fastspänt på passagerarsidan då räddningspersonalen kom fram. Likväl friades GS för körningen och blev enbart tillsagd att uppsöka behandling för sitt beroende.

Efter någon månad kom hon tillbaka till politiken och bildade "Feministiskt iniativ" där hon i skarpa ordalag, och i partiprogrammet, fördömde alla män som stora svin som enbart tänkte på en sak, och som exempel använde hon sin nyss avlidne man som ställt upp för henne i vått och torrt och tagit på sig skulden under hela hennes period som alkoholiker.

Senare, på GS sitt förslag till riksdagen; hur hon nu klarade ta sig för 4%sperren, klubbades en lag, som fortfarande är i kraft, där det görs gällande att "Män kan anmälas och åtalas för våldtekt och/eller ofredande enbart utifrån blickar eller tillmäle i de fall kvinnan inte har gett sitt konkreta samtycke"
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Förlåt, men vad fan svamlar du om?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Har du någon källa på något av det du skriver?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Hade Schyman varit inblandad i tre bilolyckor varav en haft dödlig utgång för en eller annan inblandad hade detta onekligen resulterat i reaktioner i media. Jag hittar exakt noll sådana. Så du har antagligen tagit fel på person.


Vilken lagstiftning?

Om du ska sitta och sprida skit och desinformation så kan du väl i alla fall försöka vara lite trovärdig?

Har du kollat wärmlands tidning och aftonbladet från tidigt 2000 tal? Ungefär på den tiden GS startade Feministiskt iniativ? eller är du för ung eller förträngd informationen om din idol.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

men vad har det här med din totala sågning av alla kvinnor med "fel" utseende och kroppar???? JAG FATTAR NADA.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Har du någon källa på något av det du skriver?

Inget annat än vad jag kommer ihåg från tidningarna på den tiden, mycket skriverier i och rubriker i Aftonbladet, men om det finns på netet efter alla dessa år vet jag inte. (Finns ju inte ens med artiklerna om avtryck av larvfötter på havsbotten utanför Muskö, nu när jag hittat bildbevis i aftonbladet på att ryssarna har sådana bottenfarkoster). och de är inte mer än 7-8 år gamla de artiklarna.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Så du menar att du tror på att en lag finns när du inte ens kan hitta den i lagboken?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Vad är det för lag du svamlar om? Tror du på fullaste allvar att det finns en sådan lag samtidigt om våldtäktsoffer fortfarande i svenska rättssalar får frågan vad de hade på sig? Är du dum eller skriver du enbart för att provocera?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 541
Senast: Scata
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 201
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 022
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp