Kan jag vab:a?

Jo, du har rätt, det verkar tillkomma lite som kan bli könskodat för folk som har hus som jag inte tänkt på. Samtidigt :) måla hus tex trodde jag var något man pressgangade närmsta tonåring att göra (brr, antar att släkten tyckte att tonåringar faller smidigare när de trillar av stegen eller ngt ;) )

Det där med semestrar är ju intressant! Jag har läst någon artikel om att vi faller tillbaka till 50-talet på semestrar, map könsroller. Dvs semestrar på landet. I just mitt förhållande är det jag som börjar måla hus, laga altangolv osv, och partner som servar med elvakaffe och hembakat. Konverterade könsroller alltså, men det underliga är ju att vi ens får för oss att det behöver fixas med golv och bakas till kaffet?! Och att det är en person som fixar med golv och en annan person som fixar med köket. Hemma i stan hade vi snarare gjort hälften var av båda sakerna.

Spännande igen, där har vi kanske orsaken till att jag missat lite könskodning också. Farmor och hennes syster gjorde allt -allt på semestern -det var deras hus, och delegerade en del till barn o barnbarn. Deras män läste tidningen. (Sönerna däremot fällde träd och högg ved, hämtade vatten, reparerade och dyl, vem vet, de kanske gjorde lite sådant innan barnen blev tonåringar.)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 335
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat