Kan jag vab:a?

Jo, du har rätt, det verkar tillkomma lite som kan bli könskodat för folk som har hus som jag inte tänkt på. Samtidigt :) måla hus tex trodde jag var något man pressgangade närmsta tonåring att göra (brr, antar att släkten tyckte att tonåringar faller smidigare när de trillar av stegen eller ngt ;) )

Det där med semestrar är ju intressant! Jag har läst någon artikel om att vi faller tillbaka till 50-talet på semestrar, map könsroller. Dvs semestrar på landet. I just mitt förhållande är det jag som börjar måla hus, laga altangolv osv, och partner som servar med elvakaffe och hembakat. Konverterade könsroller alltså, men det underliga är ju att vi ens får för oss att det behöver fixas med golv och bakas till kaffet?! Och att det är en person som fixar med golv och en annan person som fixar med köket. Hemma i stan hade vi snarare gjort hälften var av båda sakerna.

Spännande igen, där har vi kanske orsaken till att jag missat lite könskodning också. Farmor och hennes syster gjorde allt -allt på semestern -det var deras hus, och delegerade en del till barn o barnbarn. Deras män läste tidningen. (Sönerna däremot fällde träd och högg ved, hämtade vatten, reparerade och dyl, vem vet, de kanske gjorde lite sådant innan barnen blev tonåringar.)

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Badger
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 885
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 746
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka