Kan jag vab:a?

KrullTroll

Trådstartare
Har fått ett litet problem.
Jag jobbar natt och ska enligt schema jobba kommande helg.
Min son skulle då vara hos sin pappa men nu ska han på bröllop där barn inte är välkomna/bjudna.
Har ingen far/morförälder som kan ställa upp i helgen och hemma hos mig är ingen hemma i helgen.

Min fråga är nu. Kan jag vab:a i helgen? Sonen är ju inte sjuk, men då jag inte har någon barnomsorg under helgen så kan jag ju inte jobba.
Ska kolla med chefen om jag kan få ta helgen ledigt men om det inte godkänns tänker jag.

Min son skulle då vara hos sin pappa men nu ska han på bröllop där barn inte är välkomna/bjudna.
Har ingen far/morförälder som kan ställa upp i helgen och hemma hos mig är ingen hemma i helgen.

Min fråga är nu. Kan jag vab:a i helgen? Sonen är ju inte sjuk, men då jag inte har någon barnomsorg under helgen så kan jag ju inte jobba.
Ska kolla med chefen om jag kan få ta helgen ledigt men om det inte godkänns tänker jag.

Om det är din sambos helg så är det väl hans problem? Du kan inte vabba för att han ska gå på bröllop istället för att ta hand om sitt barn.

Självklart har jag frågat!
Men det har lixom inte löst problemet.

Jag ska försöka få ledigt, men är rädd att det inte beviljats med så kort varsel.
Men men, det löser sig väl. Var bara en undran jag hade.

Jag skulle säga att barnets pappa har ett problem, inte du.
VAB är uteslutet.

Pappan kan inte gå på bröllop om han inte har barnvakt. Jätteenkelt. Du kan inte vara barnvakt, för du jobbar.

Detta är inget din arbetsgivare ska behöva ta smällen för. Pappa får ordna sitt liv så han kan ta hand om sitt barn. Lämpligt är väl att avstå bröllop om han inte kan ordna barnvakt.

@KrullTroll; Satt jag som din arbetsledare så skulle jag nog tjura en smula om den situationen uppstår som @WBanna nämner. Du kan inte byta pass med en kollega? Om jobbet godkänner alltså?
Du har ingen snäll vän som kan bo hemma hos dig med barnet?

Att skälla på en tanklös karl är oftast medlöst men det är himla skönt att rensa ur rören lite! Barnet kan inte vara med i kyrkan för att sedan hämtas innan festen? Barn brukar sitta så snällt och stilla i kyrkan om man bara ger dem tillräckligt med tablettaskar.

Självklart har jag frågat!
Men det har lixom inte löst problemet.

Jag ska försöka få ledigt, men är rädd att det inte beviljats med så kort varsel.
Men men, det löser sig väl. Var bara en undran jag hade.

Men hur kan det här vara ditt problem om det är pappans helg?

Tänker inte gå in på detaljer ang hur pappans problem blir mina, är för lång historia.
Jag hade en fråga som jag fick svar på, tackar för det :)

Tänker inte gå in på detaljer ang hur pappans problem blir mina, är för lång historia.

Jag förstår dig. Även om man bara har barnet varannan vecka, så är man ju fortfarande förälder alla veckor och vill ju att barnet ska ha det så bra som möjligt. Jag skulle ha gjort som dig och försökt ta barnet själv.

Jag förstår dig helt, det är inte alltid så lätt som att "pappans vecka, pappans bekymmer". Jag är själv sån så att jag alltid anser att barnen är mitt ansvar, även när de inte är hemma.

Hade pappan vart sjuk hade du kunnat VAB:a men tyvärr inte i det här läget, så jag hoppas verkligen du hittar någon lösning som fungerar för både dig och barnen :)

Jag förstår dig helt, det är inte alltid så lätt som att "pappans vecka, pappans bekymmer". Jag är själv sån så att jag alltid anser att barnen är mitt ansvar, även när de inte är hemma.
Jo, fast när morsor ska vabba fastän ungarna är friska bara för att pappan ska kunna gå på bröllop så blir det ju snarare era barn - chefens/skattebetalarnas bekymmer. Är inte det lite jävla fult?

Jo, fast när morsor ska vabba fastän ungarna är friska bara för att pappan ska kunna gå på bröllop så blir det ju snarare era barn - chefens/skattebetalarnas bekymmer. Är inte det lite jävla fult?

Jag bjuder gärna på min del av skattepengarna i detta fallet, dom går ändå till så mycket annat skit. Men som jag tolkade TS första inlägg, så undrar hon om man får vabba när inte pappan kan ta hand om barnet. Men det får man ju bara göra när ordinarie vårdnadshavare är sjuk.

Jag bjuder gärna på min del av skattepengarna i detta fallet, dom går ändå till så mycket annat skit.
Kul för dig att du gärna pröjsar det, själv är jag inte lika pigg på att folk ska vabba bara för att farsor har bokat in sig på bröllop utan att ordna annan barnvakt.

Hela grejen är som vanligt sån jävla manscurling. Han ska gå på bröllop och ordnar inte barnvakt - då ska HON vabba för att styra upp allting. Fattar inte.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 314
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka