Alla ni som tycker det är åldersdiskriminerande att ta upp TS förares ålder, eller att säga att 90-åringar inte borde få ha körkort - jag undrar hur många 90+are ni faktiskt träffat? Jag har då inte träffat någon som jag skulle vilja möta bakom ratten.
Min pappa var nog bara lite drygt 70 när han ställde bilen. Han hade backat på en annan bil eftersom han inte kunde vrida tillräckligt på nacken och fattade beslutet att han inte längre litade på sina förmågor. Vi andra i familjen tyckte han var jätteklok.
Det gick sämre för min farbror, som 80+are nickade han till bakom ratten och voltade. Bilen blev skrot men han undkom mirakulöst. Och slutade klokt nog att köra bil.
Min mormor slutade tack och lov köra bil innan en olycka hänt. Hon kände att det inte fungerade längre.
Pappa hade inget körkort för bil bara MC och han ställde den när han kände att reaktionerna inte hängde med längre, det också innan en olycka hänt. Min tidigare granne var inte så förutseende, han kraschade MC:n rätt bra i Norge innan han slutade köra (men han körde bil några år till ).