Kan jag bli vållande till denna trafikolycka?

Fy vad otäckt!
Tycker också att det borde införas mer kontroller på både syn, uppmärksamhet och minne. Men olämpliga förare finns i alla möjliga åldrar.
Senast i torsdags fick jag slänga mig på bromsen för en långtradare som tyckte att det var lämpligt att svänga vänster vid möte. Att det tar en stund att komma över vägen med hela det där långa ekipaget var visst inget hen tänkte på. Nu låg jag i tillåten hastighet för den sträckan, men hade jag kört fortare hade jag aldrig hunnit stanna. Den föraren gissar jag var yngre än pensionsålder.
Dock drog hela gatan här en lättad suck när grannen på 80+ inte längre fick köra bil. Är bara frugan som kör där numer. Tidigare kunde han backa ut bilen halvvägs på gatan, kliva ur och gå in i huset några timmar medan bilen fortfarande stod på. Eller sitta på uppfarten och gasa i en halv evighet. Vet inte om han fick kortet indraget eller om han bara blev av med bilnyckeln, men han sitter inte bakom ratten ens på tomten längre. Tack och lov.

När jag bodde på landet där alla känner alla så var det en gubbe som varken hörde eller såg nåt och var ute och körde. Familjen hade flera gånger gömt bilnycklarna men han lyckades hitta dom. Så då återstod polisen , MEN han kunde ju inget göra för det var ju hans svärfar och då var det extra svårt :devil:. Dottern var skogstokig för att inget gjordes och gammgubben var jätteenvis och elak. Det slutade med att dottern kidnappade bilen och ställde den så lång hemifrån att han inte orkade gå dit och hämta den.

Under värsta värmeböljan i somras körde min systers granne, 80+, hela vägen från Öland till västkusten i ett sträck utan AC. Han hade glömt att han hade en och konstaterade när han fick det påpekat: Visst ja, jag tyckte väl att det var lite varmt.

En uppdatering om den här. Han är 92, fick jag veta häromdagen. Och har nyss köpt ny bil. En med automatlåda den här gången, han tycker att det har börjat bli krångligt att växla.

Jag vill INTE möta honom ute på vägen!

I mitt fall så har jag i alla fall fått tillbaka min bil, efter 2,5 veckor utan. Höll på att bli galen.:devil:
Hade bara 3 dagar hyrbil i min försäkring mitt pucko. Vågade inte ta en hyrbil på hans försäkring i fall bolagen hittade på någon anledning att vi båda var vållande på nått sätt.
Gubben blev i alla fall vållande till olyckan.

Jag gav bort bilen till min son, så att hans o hans sambos 4 tonåringar kan tripp trapp trulla i den o få kilometer under bältet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En anhöring har blivit påkörd av en epa och polisen la ner direkt, tydligen för att det är för svårt att fastställa vem som varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 380
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV