Sv: Kan inte vara ensam
vi har haft samma problem me vår labbe tik tidigare. Hon åt verkligen ALLT.. mobiltelefoner,soffor,kontroller,sopor
När jag till slut inte orkade me detta efter alla konstens regler och när man gjort allt i sin makt som alltid fungerat på våra tidigare hundar så kände ja att ja va tvungen att be nån annan. Jag frågade till slut en hundförare hos polisen. Han sa det att hunden tror nog att hon måste "bestämma" hemma hos er.
Så här sa han till oss.
Steg ett va liksom att hon får hälsa på folk osv när VI säger till.
Börja exvis me att lägga henne i hallen när det kommer folk, och hon ska INTE hälsa utan hon har sin plats.Och folket ska såklart inte uppmana till hälsning heller utan nonchalera henne.
När NI anser att det är ok att hälsa så varsegod.= ledarskaps träning syftade han på.
Efter att vi gjort detta ett tag så fick hon till slut vara ensam i korta stunder i hallen. Typ när vi skulle slänga sopor osv. (alltså träna valpträning igen)
Och till slut hittade hon ett lugn på sin plats.(hallen) Och efter det så kan hon vara ensam hemma. Dock inte i hela huset för då är hon inte trygg längre. Utan nu ligger hon i vår stora hall dom få gånger vi båda är borta. Huset är gammalt Och i den stora hallen så finns det en äldre inbyggd klädkammare liksom (utan dörr), där har hon sin filt och sina leksaker. Där lägger hon sig alltid!
'Det finns garanterat folk som anser att detta är helt J
fel, men för vår hund fungerade det till slut. Och det är huvudsaken tycker jag.