Kan inte hålla tårarna borta

AKB

Trådstartare
När jag sitter som tidsfördriv och läser lite hundannonser.
Massor av vuxna hundar omplaceras. Oftast är det väl mest för hundens väl.Men många gånger misstänker jag att det handlar om
jag vill vara tuff jag tror jag köper en rottis,dobberman eller shäfer. Sen klarar de inte av den..

Kan bara inte sätta mig in i situationen hur man vill skiljas från sin bästa vän så där..

*ursäkta lite flummigt,men jag bara får skräcksenariot att tänk om jag skulle skiljas från mina älsklingar*:cry:
 
Sv: Kan inte hålla tårarna borta

Det "värsta" är väl ändå de som gör sig av med de unga hundarna! Det har ju alltid funnits de som blir "allergiska" mot hunden när den kommer i "tonåren" men det vimlar ju även av annonser på valpar tio veckor och uppåt. Vaddå genomtänkt att köpa valp och sälja efter endast två veckor!!:devil:
 
Sv: Kan inte hålla tårarna borta

och titta sedan hur många av dessa hundar som folk blivit "allergiska" mot som är Hanar.
tragiskt.
 
Sv: Kan inte hålla tårarna borta

jag fattar bara inte varför man skaffar hund om man inte verkligen aldrig skulle kunna ta bort den! :eek:
Skulle aldrig falla mig in att sälja mina hundar! nästan inte ens om jag blev allergiska mot dom :eek:
 
Sv: Kan inte hålla tårarna borta

Jag är faktiskt en av de där hemska... Jag har placerat om min yngsta. Fast inte till nån främmande utan till den som brukade vara hundvakt åt mig. Efter skilsmässa, flytt till lägenhet, dåligt med pengar och sjukdom, tog jag beslutet att min lilla kille skulle få det bättre hos någon som orkade sysselsätta honom ordentligt. Han var 2 år då och en riktig arbetsnarkoman. Jag har två gamlingar kvar. Tycker att det är betydligt bättre att omplacera hunden när förutsättningar ändras, än att hunden bara får "gå". Men jag skulle ha svårt för att sätta ut mina vänner på annons...
 
Sv: Kan inte hålla tårarna borta

*kl*
Farlig diskussion det där!
Även om jag tycker det är förjä-igt hur många det är som skaffar hund för att sedan komma på att de inte har tid för en hund.
MEN man kan faktiskt bli allergisk mot hundar helt plötsligt. Du som säger att du skulle behållt din hund trots allergi har nog aldrig varit riktigt allergisk.
Det blir då fruktansvärt synd om de människor (även om det är en liten skara) som måste göra sig av med sin älskling och sedan blir misstrodda och smutskastade av annat hundfolk.

Jag tycker tillexempel att det är onödigt att ha hunden i soffa och säng eftersom detta förbättar oddsen att bli allergisk och därmed tvingas göra mig av med min älskling.

Men visst finns det ett irriternade mönster!:mad::confused: :mad:

På tal om detta! Har ni sett hur många pittbull och amstaffannonser det ligger ute där valparna bara kostar ca. 4 000 kr... Skrämmande!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 493
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 658
Senast: fixi
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 047
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp