kan han ta henne?

Sv: kan han ta henne?

Jag har en vän som gör allt han kan för att få delad vårdnad om sin dotter och det ser väldigt mörkt ut för hans del. Och han är ändå frisk i huvudet. Skriver du inte på några papper om gemensam vårdnad och berättar om varför du lämnar din sambo så vore det otroligt om han lyckas ta henne ifrån dig. När inte ens bra killar lyckas få träffa sina barn.. :crazy:
 
Sv: kan han ta henne?

Ja, du ser, det finns hjälp att få om man bara ber om det! Kanon att BM genast tog det på högsta allvar och tar tag i det och ser till att du får hjälp. Fortsätt på den inslagna vägen och ge inte upp!
 
Sv: kan han ta henne?

ja! Det kändes verkligen att hon brydde sig, långt innifrån hjärtat!
När hon fick tag i kuratorn sa hon - jag sitter här med en tjej som snart ska bli
mamma, och jag är så olycklig för vad hon berättat!

Jag ville bara krama om henne och säga hur mycket jag tycker om henne :love:
 
Sv: kan han ta henne?

Fler tips! Hoppas det inte blir för mycket för dig men jag känner så för kvinnor i din situation. Även omjag inte själv varit i din situation, så har jag haft det på nära håll och bl a hjälp en vän ut ur detta. Jag har även fått stopp på en förhållande som var på väg in i det. Jag tycket att du ska tala om för alla runt omkring dig varför du lämnar den blivande pappan, säg som det är utan att försköna honom. Du ska se att du får mycket stöd från de flesta. Som jag förstår så har du föräldrar som kan hjälpa och stötta dig vilket är ovärderligt. Men även de kanske behöver stöd från föräldrar som varit i deras situation. Det finns så mycket skam och rädsla runt just detta att många föräldrar inte vill tala om att deras barn har råkat ut för en elak och störd man (det är faktiskt det han är!!) och därför håller de tyst.
 
Sv: kan han ta henne?

Jätte bra att du får träffa en kurator. Se till att behålla kontakten. Har jag upfattad det rätt att ni fortfarande bor ihop? Se dig om vart du kan vända dig så du har en plan för vart du ska vända dig när du lämmnar honom. Skriv ner alla händelser och försök dokumentera dem. Polisanmäl händelserna.Och vad du än gör skriv inte på gemensam vårdnad vad han än lovar eller hotar med.
Det kan vara en risk att inte vilja låta honom träffa barnet, det kan vara en anledning för honom att begära gemensam vårdnad. Se till att ta med dig kuratorn och gå till familjerätten om han vill träffa barnet, de får inte neka att din kurator följer med. Kräv kontaktperson men neka inte till umgänge. Så länge du har vårdnaden så kan du kräva kontaktperson.
Det är så fruktansvärt jobbigt att sitta i den situationen när man är gravid men du gör aldeles rätt.
Lycka till jag hoppas allt går bra för dig och ditt barn.
Många många kramar från Rina
 
Sv: kan han ta henne?

Ja, det känns riktigt bra med att träffa kuratorn, även om jag bara pratat med henne
per telefon än sålänge kände jag ändå ett stort stöd från henne!
Enligt min BM har jag tydligen rätt att träffa henne kostnadsfritt till och med 12
veckor efter att dottern har kommit, och hon tyckte att jag skulle utnyttja dessa
så mycket jag kan. Och det hade jag tänkt att försöka göra!

Ja, jag och sambon bor fortfarande tilsammans än så länge... Men idag tänkte jag
köra in om en stund till mina föräldrar så de kan hjälpa mig med att söka lägenhet.
Känner mig trots allt detta riktigt lyckligt lottad som har föräldrar/familj som ställer upp till 110%!

Sambon tjatar fortfarande om det här med vårdnad och har mer eller mindre förbjudit
mig att låta vårt barn bo i malmö. Han skiter i var jag bor, men får jag lägenhet
i malmö "kan jag glömma att barnet får bo med mig".
Men nu har jag i alla fall fått lite kött på benen om vad han har/inte har rätt till!

Mia
 
Sv: kan han ta henne?

Rredan i det du har skrivit om boendet ser jag som ett hot. Du har rätt att bosätta dig med ditt barn precis var du vill. Kan du inte bo hos dina föräldrar tills du fått lägenhet? Du ska inte bo med honom när barnet har kommit! Då är du sårbar och trött. Det är en sak att ha barnet i magen och en helt annan att ha det på armen. Jag antar att det är första barnet och då är man osäker och i det läget är det mycket lättare att bli påverkad att göra något man egentligen inte vill. Om det är möjligt så tycker jag at du ska bo hos dina föräldrar den första tiden efter förlossningen tills dess du har hämtat dig och känner dig stark nog att bo själv.
 
Sv: kan han ta henne?

Skönt att höra att du letar lägenhet. Vänta inte för länge med att flytta. Om det dröjer innan du får lägenhet så flytta hem till dina föräldrar så länge. Du blir mer sårbar ju längre graviditeten går. Varför vill han inte att du flyttar till Malmö? Är det där du har släckt och vänner?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: iNHALE
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 791
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp