Kan FJORDHÄSTAR hoppa?

S

Sofiaa

Hej!
Jag undrar om fjordhästar är duktiga på att hoppa?
:confused: :smirk:

Sv: Kan FJORDHÄSTAR hoppa?

Om detta är seriöst, med tanke på din :smirk: -gubbe, så ska du självklart få ett svar.

Ja det e klart att fjordhästar kan hoppa och kan mkt väl bli duktiga. :)
Det är ju dock inte så vanligt (i tävlingssyfte) med fjordhästar, men det finns ju :p

KLART DEM KAN !!
Alla hästar kan, fast kanske inte 150cm direkt.
Min kompis tävlar klubbens fjording, dom hoppade 115 cm på julshowen. Dom har travhoppat 110 cm också.

Hon tävlar henne också, här är en bild:
Frida.jpg

Ja dom kan hoppa! Dom kan vara väldigt snabba o smidiga och hoppa höööögt!

Kramelikram

ja so klart dom kan min kompis har fem fjordingar hon hoppar . Och hon hoppar mellan 130 -100 på sina fjordingar . så dom kan kanske inte alla men alla halvblod e inte duktiga på o hoppa heller.så dom kan :love: :love: :love: :) :) :) :)

Min Fjordkorsning är en fantastisk hopphäst, och det är nog mycket tack vare fjordingblodet. ;)

Det är klart att fjordingar kan hoppa, alla kan inte hoppa så högt osv, men det är ju samma med alla andra hästar också.

Du har ju ett überbra exempel :love:
Funderar inte på att sälja? :angel:

haha, jaa, lilla Babe :love:

haha, nje, jag äger henne ju inte, så det kan jag inte.
Men det hade jag inte gjort om jag hade kunnat heller för den delen :angel: :devil:

Jag tror nog jag ska ringa ägarna o bjussa en miljon på henne :devil:
Nä så taskig skulle jag aldri vara :D
Dessutom så e det väl bara du som kan få henne att prestera så bra som hon gör :love:

Oj, tack, vilken komplimang :o :) :bow:

Kan ju säga att hon är väldigt speciell.. Alla andra som har provat henne säger det. De förstår inte att jag överhuvudtaget kan hoppa henne :angel: :rofl:
Men det är klart man "växer ihop", vi trivs hemskt bra ihop :D

Jaa ni e jätteduktiga:love:

Typ samma med magic alla som har ridit honom(under tiden jag haft honom) har åkt av :o Han ser ut som världens snällaste men skenet bedrar :devil::rofl:

Tack :)

Ja, ofta är det ju sådär... :rofl: Man känner ju sin häst bättre än någon annan... Det blir ju bara så :p

det är klart dom kan! Jag hoppar med en fjording ibland han hoppar men så fort man trycker hälen i honom lägger han säg nästan som en säl och sen ställer han sig upp och jagar efter svansen som en hund! Ja jag vet han är lite konstig men kul att rida!

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
289
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 415
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka