Kan DNA bevisa rasen?

Sv: Kan DNA bevisa rasen?

Nja, fast jag har inte sett varken en varm eller kallblodstravare som ser ut som en islänning.

Men det har jag, Kallblodstravare.
Bl.a. en liten svart en.
Och så några olika ponnykorsningar.

Islandshästar kan också se ut på många olika vis.

Håller med. Jag har sett korsningsponnyer som har varit väldigt isis-lika och islänningar som sett ut som korsningsponnyer. ;)

Däremot har jag aldrig träffat en icke-islänning som haft mer än tre gångarter. Men, som sagt, de finns ju hos andra raser också.

Håller med. Jag har sett korsningsponnyer som har varit väldigt isis-lika och islänningar som sett ut som korsningsponnyer. ;)

Däremot har jag aldrig träffat en icke-islänning som haft mer än tre gångarter. Men, som sagt, de finns ju hos andra raser också.

Jag har träffat en travare som töltade till min förvåning, sen läste jag att det var inte ovanligt. Man ser det ibland på travet i voltstart.

lite trådkapning.... men jag har en finnhäst som ser ut som en islandshäst, lite för stor bara. men manen o när hon flyger fram i traven så har vi lurat många

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 226
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar