kamphund bet ihjäl Emil

Sv: kamphund bet ihjäl Emil

Ja, det är så synd om taxen och dess ägare! Ska det va så jävla svårt att ha hunden kopplad??? Fattar inte!!! Man blir så arg när man läser om sånt här, har en amstaff och jag använder koppel! Jag tycker det är ett måste oavsett ras...

Det måste vara vidrigt att se på när ens kompis bara skriker och dödas framför ögonen...

Nu har han förlorat både fru och hund, stackars gamle man :cry:

Jag tycker samma som dej.. Är de så svårt o ha hunden kopplad? hemskt o liksom se för han gamle mannen att hans bästa vän blir dödad..

Calazirya- hemskt för han o se... vet inte va ja skulle göra om jag såg min hund bitas ihjäl av nån.. o höra skriket av taxen varje tugga den andra hunden tar.... Fy blir gråt färdig....

Fan vilken smärta för hunden och ägaren, stackars dem :cry:

Allmänt:
Vet inte om det är så men händer inte sånt här väldigt ofta nuförtiden eller har det alltid varit så?

Fyfaan :(
Jag minns vid ett tillfälle då min westie höll på att bli ihjälbiten av en stor flatte/blandras, INTE kul..Däremot blir jag så satans arg i spdana situationer så jag tycker nog mer synd om blandrasen såhär i efterhand än vad jag gör om min egna hund. Må vara korkat men jag ser rött när sådant händer och då tänker jag inte.

Usch, får tårar i ögonen :cry:

Det påminer lite om det som hände en av mina hundar, fast då var det en schäfer inblandad :(

Jo e är ju inte bara "kamphundar" som biter de finns ju åxå andra raser. men varför ha en sån hund lös?

Jo e är ju inte bara "kamphundar" som biter de finns ju åxå andra raser. men varför ha en sån hund lös?

Han hade smitit ur bilen vad jag förstod. Absolut inget försvar, men han hade väl inte sprungit omkring lös ute.

Fy Fan, usch finns inga ord för sånt här!!:cry:
Jag skulle aldrig kunna se min hund bli ihjäl biten.. skulle försöka göra allt som kräver i min makt för att försöka stoppa den!!!
Men det är svårt! Speciellt när man är 85 år:cry: :cry:

KL

Usch, jag skulle sparkat och slitit och slått.
Skiter i om jag så har ijhäl den andra hunden.

Fy vad hemskt :(

Kan inte se artikeln??????

Hur som helst fy fan för alla dessa aggressiva raser som är så inne, här ser man hur det går! :mad:

Och dessutom låta dom springa lösa! Hoppas dom avlivar pitbullen, nästa gång hittar den väl en unge och bitar ihjäl. Så aggressiva hundar är farliga!

Fattar verkligen inte tjusningen med såna hundar, det finns så många andra bra hundar som inte är avlade för att döda. :crazy:

Hunden vart ju avlivad stod de i artikeln.
Fattar inte hur svårt de ska vara att ha koll på sina hundar.

Stackars både mannen o hunden!!

Jag blir så jävla förbannad på folk som inte kan hålla koll på sina hundar :mad: . Dessutom måste ju idioten = ägaren till PB´n varit medveten om att den är aggressiv mot andra hundar. Hoppas innerligt att idioten inte skaffar hund igen då han inte verkar att klara av det alls.....

Såg det på nyheterna imorses. Stackars man, både frun & hunden. & stackars Emil =´(

Jag blir så förbannad bara att hunden avlivas och ägaren får gå fri (oftast). Visst kanske det är bäst att hunden avlivas men ägaren ska i alla fall inte slippa straff, han borde sitta i fängelse & betala skadestånd!! Sverige är ett alldeles för snällt land mot brottslingar!!:mad:

//Diana

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 502
Senast: Sel
·
Övr. Hund har ni läst detta i Aftonbladet? http://www.expressen.se/nyheter/han-attackerade-hund-med-kniv--efter-attack/ Sammanfattning. "En...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 681
Senast: Flixon
·
Hundhälsa Jag sitter här och är smått chockad. Tidigare idag så tog en bekants stora hund (grandistik på 55 kilo) tag i en av sina flockmedlemmar...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 138
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Fy Fan vad jag blir trött på folk som skaffar hund av en nyck och som sedan dumpar dem på gatorna eller på Blocket när det inte är...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix