kamphund bet ihjäl Emil

Sv: kamphund bet ihjäl Emil

Att Labbar och Goldens är inblandade i en del bitfall tror jag kan bero på att de ofta är familjehundar och kan få stå ut med en hel del provokation från barnen i familjen.

Man ser dem som så snälla att man låter barnen terrorisera dem i det oändliga. Tills en dag då hunden får nog och hugger.

Tror jag också. "De är ju så bra barnhundar" så man struntar i att hålla koll..

labbar & golden o dom ser ju inte så "farliga" ut. ja fick höra av en kompis kompis att dom skaffa en golden för att den spåg snäll ut.. :S dålig förklaring till att man skaffar hund tycker jag!

... och då är hunden lömsk och aggressiv, avlivas eller blir "utvisad" till ett liv i ensamhet avskild från flocken..

Senast ändrad:

Synd stt inte faragaren var dar och hade gevar med sig. For man far enligt lag faktiskt skjuta en hund som jagar och river tamdjur om den inte kommer pa inkallning av antingen hundens agare eller djuragaren till de jagade djuren.

Synd att inte mitt gamla gotlandsruss lever, han hade sparkat dom dar kamphundarna formligen sonder och samman for han hatade hundar djupt.

Fast egentligen ar det dessa hundagare som har hundar som penisforlangare och vapen att hota och skada andra med och som tycker det ar haftigt nar deras hund gor andra illa som skulle skjutas. Hunden kan ju inte hjalpa att det fatt lara sig fel saker och att den ev har daliga anlag pga oserios avel.

/KT

ps/ Sorry om detta later litet argt men jag blev sa himla ledsen att forst hora om den lilla taxen och sen om lammen i landskrona!

Senast ändrad:

*KL*

Stackars, stackars man! Det måste ha varit jättejättejobbigt för honom att förlora sin hund. Usch.... stackars honom, blir alldeles ledsen för hans skull...

1 Det är klart att det är raserna + andra faktorer= folk.

2 Ditt svar: "Det är ju det som är problemet, att de gör det ändå.."
på Lycantrophes åsikt några inlägg tidigare att: "Sådant folk ska förbjudas att ha hund."

3 "Det är ju bara din åsikt?"
Tror jag inte. Om inte "ni seriösa" gillar dom prov på egenskaper som väller in över oss?
Bara för att de har sitt ursprung i kamphundar flyger de inte på allt som rör sig.
Tydligt är att många av dom gör det och/eller går till våldsam överdrift där andra raser skulle vara mycket mer balanserade.

4 Den dagen kamphundromantikens slöjor skingras för dig, kommer du antagligen att inse logiken. ;)

5 :confused: Det borde "hundfolk" veta ...

LIA

Vet inte varför jag ens började försöka diskutera med dig när jag vet sedan tidigare att det inte leder någonvart.

Jag kan inte ens svara på det du skriver för jag kan inte förstå hur du tänker. Mycket fint formulerat men tyvärr alldeles vridet. Jag ger upp. Hoppas att du slutar vara trångsynt någon gång och inser hur det är och att varken jag eller många andra kamphundsägare romantiserar verkligheten.

När man inser, är ett sätt att stoppa huvudet i sanden. Ett annat att säga: du har rätt.

LIA

Jag tycker inte att du har rätt. Jag tycker att du ska läsa på mer för den här diskussionen kommer ingen vart när allt jag skriver förkastas eller tolkas på ett sätt som jag inte förstår hur du kan få det till. Men det kanske är jag som är kass på att uttrycka mig.

Har du läst hundansvarsutredningen? Sa inte den dig något?

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 502
Senast: Sel
·
Övr. Hund har ni läst detta i Aftonbladet? http://www.expressen.se/nyheter/han-attackerade-hund-med-kniv--efter-attack/ Sammanfattning. "En...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 681
Senast: Flixon
·
Hundhälsa Jag sitter här och är smått chockad. Tidigare idag så tog en bekants stora hund (grandistik på 55 kilo) tag i en av sina flockmedlemmar...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 138
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Fy Fan vad jag blir trött på folk som skaffar hund av en nyck och som sedan dumpar dem på gatorna eller på Blocket när det inte är...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka