Knivhögg hunden efter attack mot familj...

Nu är han anmäld av hundägaren för djurmisshandel......hunden dog (eller avlivades - det framkommer inte än). Ägare till den attackerande hunden lär nog inte få så mycket för sin anmälan.
Trist, oavsett om hunden dog av knivhugget eller om den avlivades så var det lika bra. Med en sådan ägare så hade förmodligen hunden attackerat igen.

Jag är inte jättepå att avliva alla hundar som går till anfall men då tycker jag dom ska hamna hos vettiga ägare som har vett att ha munkorg i vissa situationer och har mera koll på hunden. Tyvärr så är dom väl ofta kvar hos ägarna som fortsätter på samma sätt som innan.

På tal om attacker osv, kan det vara en idé att köpa en typ kevlarväst till sin hund? En med nackskydd? Finns det smidiga eller är det väldigt överdrivet och onödigt? Finns det någon smidig skyddsväst för vovvar som skyddar det viktigaste?

Det tar ju givetvis inte bort det psykiska som kommer av en attack men hunden kanske överlever iallafall..Det är nästan min största rädsla faktiskt att min hund ska bli överfallen på det sättet. Skulle jag kunna iallafall veta att hunden är skyddad fysiskt så hade jag vart lite lugnare.
Det finns ju västar för vildsvinsjakt, jag vet inte hur pass bra de skyddar mot ett bett i full kraft dock? De skyddar ju mot vassa betar så ett visst skydd ger de ju, men de går väl inte upp så långt i nacken tror jag. Däremot hade nog inte jag velat begränsa min hunds rörlighet med en väst varje gång vi går ut, men det är ju upp till var och en.

Det finns ju västar för vildsvinsjakt, jag vet inte hur pass bra de skyddar mot ett bett i full kraft dock? De skyddar ju mot vassa betar så ett visst skydd ger de ju, men de går väl inte upp så långt i nacken tror jag. Däremot hade nog inte jag velat begränsa min hunds rörlighet med en väst varje gång vi går ut, men det är ju upp till var och en.
Finns västar som är mot vargangrepp med och de lär fungera mot hund

Tänkte att om västarna ska fungera vid jakt så kanske dom inte är så begränsande. Hundar måste väl vara hyfsat rörliga vid jakt också tänker jag.

Eller på vilket sätt menar du att västen begränsar rörelserna?

Visst är det lite överdrivet att ha på sådan väst jämt men om dom är smidiga så iallafall då och då. Minskar ju risken iallafall även ifall man kan ha otur ändå. Men klart inte västen får begränsa rörelserna på något sätt.

Nu när jag kikat runt lite på nätet på dom så är dom ju väldigt dyra, kanske inte värt det.

Senast ändrad:
Tänkte att om västarna ska fungera vid jakt så kanske dom inte är så begränsande. Hundar måste väl vara hyfsat rörliga vid jakt också tänker jag.

Eller på vilket sätt menar du att västen begränsar rörelserna?

Visst är det lite överdrivet att ha på sådan väst jämt men om dom är smidiga så iallafall då och då. Minskar ju risken iallafall även ifall man kan ha otur ändå. Men klart inte västen får begränsa rörelserna på något sätt.

Nu när jag kikat runt lite på nätet på dom så är dom ju väldigt dyra, kanske inte värt det.
Visst har hunden kvar en stor del av rörligheten, men den är ju aldrig som utan väst. Jag tänker att det är ändå skillnad på att ha väst vid jakt och att ha det vid varenda promenad. Men jag är nog färgad av att jag bär kevlarväst på jobbet. Jag rör mig utan problem men det är väldigt skönt att ta av den i slutet av passet! ;)

Visst har hunden kvar en stor del av rörligheten, men den är ju aldrig som utan väst. Jag tänker att det är ändå skillnad på att ha väst vid jakt och att ha det vid varenda promenad. Men jag är nog färgad av att jag bär kevlarväst på jobbet. Jag rör mig utan problem men det är väldigt skönt att ta av den i slutet av passet! ;)
En väst är smidig annars hade det inte funkat att ha på vid vildsvins jakt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka