Kallpressad Linfröolja vart kan man handla det billigt?

95johsv

Trådstartare
Tänkte ge min häst linfröola för hans eksem, samt hjälpa magen på traven lite. Ge det som tillskott alltså. Frågan är bara vart kan man handla detta billigt? Eller är det ICA / Konsum runt hörnet som gäller? Hur mycket c:a ska man ge ca?

Sv: Kallpressad Linfröolja vart kan man handla det billigt?

Mot eksemet kan du köpa Mj:djursalva. Den fungerar jättebra.

Tack för tipset men jag vill komma åt själva problemet, obalansen i magen... Därför tänkte jag prova med linfröolja eftersom det är många som har sett positiva resultat av det på både magens funktion och eksemet. Håller eksemet i shack bra mha olika salvor och täcke. Men hoppas på att han ska slippa det så småningom... :)

Har aldrig hört att en eksemhäst någonsin blir frisk. Har man bra grejer så håller man det bara i schack.
Detta medel har ju nu kommit ut i handeln inte så många har hunnit köpa det. Såldes bl a på islänningsmässan förra veckan. Alla blir lika imponerade hur bra det är.
Eksem blir ju bara värre och värre med åren säger dom som vet. Har ju bara en eksemhäst som bara är 3 år så jag vet inte. Vi får väl se hur det är med det.

Linfröolja kan du beställa bla på Börjes, jag ger den sorten till mina hästar. Magen har iaf blivit bättre sedan jag började med detta.

Hmm det kanske skiljer mellan olika djursorter då?

Jag är själv fd allergiker med många svåra allergier. Jag är idag helt bra. Tack vare bla jättenattljus olja.

Det är därför jag tror att om man kommer tillrätta med problem i magen och ev brister så även om allergien ligger kvar så finns inga symptom.

Min började få sina allergier i fjol, och i år har det inte varit farligt alls. Hoppas verkligen att det inte blir som du beskriver! *håller tummarna*

Vart kan man köpa den salvan då? Det är ju alltid bra att veta vad som kan fungera! :bow:

Ok den börjes har är en bra sort? Är den kallpressad?

95johsv skrev:
Hmm det kanske skiljer mellan olika djursorter då?

Jag är själv fd allergiker med många svåra allergier. Jag är idag helt bra. Tack vare bla jättenattljus olja.

Det är därför jag tror att om man kommer tillrätta med problem i magen och ev brister så även om allergien ligger kvar så finns inga symptom.

Min började få sina allergier i fjol, och i år har det inte varit farligt alls. Hoppas verkligen att det inte blir som du beskriver! *håller tummarna*

Vart kan man köpa den salvan då? Det är ju alltid bra att veta vad som kan fungera! :bow:

Ja och min dotter har eksem. Det hjälper med MSM men det tar inte bort eksemet. Slutar hon äta det så får hon tillbaka det omg.
Ang salvan har vi mejlat varandra förut om detta.

Har haft min exem pålle i nio år å de har inte blivit värre. Men iof är har exemen varit riktigt illa från början.

Ahh Ok det är samma... Förstod inte det. Trodde att detta var något man kunde köpa på typ granngården! :o

Det är ju bra att ni har hittat något som hjälper mot symptomen!

Kentucky Karron Oil verkar också vara linolja men med ett flashigare namn!? Den finns i rejäla dunkar på bl.a. www.hastshopen.se - blir billigare/liter ju mer man köper. T.ex. Eko och Gekås har samma linfröolja som Börjes.
Jag har använt linolja i maten till min eksempålla sedan i våras. Hon har inga krustor, flagor eller annat mjäll-liknande i svansen eller manen nu, vilket hon haft varje år annars oavsett behandling. Visserligen kliar hon sig fortfarande, men huden och pälsen verkar vara i betydligt bättre grundkondition. Så oljan hjälper i alla fall till med något!

Jag har gett linfröolja i lite mer än ett år nu, och jag tycker att min häst kliar sig mindre numera.
Oljan köper jag på Eko för 129 kronor (2,5 liter).

Immer

Bara så du ver är Karron Oil endast 50% linfröolja...

Var in och frågade på GG och de ringde och kollade upp (det stog ju givetvis inte på förpackningen...)

Tänkte ifall du ville veta!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 058
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar