Kalla mig dum men...

Gnarpis

Trådstartare
... jag vet inte om jag har förstått det rätt, när många skriver att dom är i t ex vecka 16+4.
Betyder det att 16 veckor och 4 dagar har gått då?

Sv: Kalla mig dum men...

... jag vet inte om jag har förstått det rätt, när många skriver att dom är i t ex vecka 16+4.
Betyder det att 16 veckor och 4 dagar har gått då?

Yes bananas, precis så! :banana:
Vecka 16+4 betyder ju att man gått 16 hela veckor och 4 dagar, alltså är man i 17de veckan!

Vilken vecka är det du är i nu?

Tack för att du frågade som jag undrat över detta, men det har ju verkat så självklart för alla vad det innebär att jag inte vågat fråga själv.

Dock hör jag inte till de havandes skara, bara nyfiken:)

Hihi, skönt att det inte bara var jag som inte fattade detta... :p

Innan jag fick barn så pratade alla om 17+2, 24+5 osv jag fattade ingenting! :laugh:

Haha jag har oxå undrat men löste det på egen hand i måndags efter barnmorskebesöket. :D Men jag visste inte att man räknade 26+1, som jag är i nu, att det är vecka 27 då.. Man lär sig nåt nytt varje dag o det är ju skönt.

/Sophie

:rofl:

Skönt att det finns fler som jag!!

Jo, jag undrade ett tag innan jag kände att det var ok att bli dumförklarad och slängde iväg tråden!! :p

Tack för att du startade tråden...nu besitter jag lite mera kunskap!! Jag har också undrat...så du e inte ensam:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
773
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 218
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar