Sv: Kalla Fakta granskar travet.
http://www.expressen.se/sport/1.1386041/svanstedt-anklagas-for-att-elchocka-hastar
http://www.expressen.se/sport/1.1386041/svanstedt-anklagas-for-att-elchocka-hastar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du väljer naturligtvis själv hur DU vill göra. För egen del känner jag att jag är TVUNGEN att se programmet. Förväntar mig att bli "bombad" med frågor när jag kommer på jobbet på måndag. Sedan lär det väl även komma frågor från släkt, vänner, grannar m.fl., om jag är en sån där djurplågare som de såg på TV. Då gäller det att veta vad som sagt och inte för att kunna förklara hur det ligger till i mitt stall. Vad som stämmer och inte.
Om man läser Peter Forssbergs svar på artikeln, ser man ju att artikelförfattaren åtminstone i flera fall är mytoman. Det finns nog överhängande risk att även Kalla Faktas reporter kan sållas in i samma fack?
Givetvis finns det rötägg inom travet, men då vill jag se att dessa hängs ut personligen och inte i ett "generaliserande reportage" om travsporten.
Det enda folk vet är väl att det är stora prispengar i vissa lopp?
Hoppas TV tittarna informeras om hur mycket jobb och pengar det går åt för att (i bästa fall) få en travhäst till start.
Jag menar att det är mycket pengar inblandade i och med att det spelas på travet för miljoner. Vad det kostar att ta fram en bra travhäst är väl ingen större skillnad på vad det kostar att ta fram en hopp/dressyrhäst i de högsta klasserna så på det viset skiljer det nog inte.
Jag menar att det är mycket pengar inblandade i och med att det spelas på travet för miljoner. Vad det kostar att ta fram en bra travhäst är väl ingen större skillnad på vad det kostar att ta fram en hopp/dressyrhäst i de högsta klasserna så på det viset skiljer det nog inte.
Nja...det kan faktist skilja 150 tusen i bara fölavgift...
Eller om man vänder på det hela..
Kan få 11-12 "Cortezare för priset av en Going Kronos..typ.
Lägg sedan på dryga 6-10 tusen i månaden i träningsavgift. Därtill tillkommer veterinär, skor utselning transport..osv.....
Utrustning m.m.
Det här med prispengar är ju intressant.
Jag skulle vilja att travsportens pengar gick tillbaka till travet.
Inte till andra grenar....
För det är ju dom stora summorna folk retar sig på, dom okunniga alltså.
AM
Jasså..ska du hit ? Jag har ju starthäst jag med på mån...micke brukar köra åt mig men han har egentränad i det loppet.
Kan du vidareutveckla ditt påstående?Jag menar att det är mycket pengar inblandade i och med att det spelas på travet för miljoner.
Aldrig har jag med sån glädje sett fram emot ett program som nu.
Och ju mer jag läser den här tråden, så förstår jag hur viktigt kalla faktas reportage är,
förmodligen det viktigaste på årtionden inom travet.
Hur människor som säger sig värna om djuren,sporten är rädda för ett program som ska
avslöja oegentligheter om det samma, gör mig rädd.
Tydligen vet alla vad som händer i träningen men vill inte att det skall avslöjas.
Vilka skyddar ni, era uppdragsgivare?
Man pratar om vinklade reportage,samtidigt som man försöker vinkla hela tråden.
Vi,jag har hästar, uppfödning, familjemedlemmar som är engagerade inom sporten.
Vi kräver att rötäggen skall bort,även om dom har varit där länge.
Och hymla inte om grisfösare, för den används lika flitigt som mobiltelefon i stallarna.
I vissa stall ialla fall,där personalen är blind, och saknar omtanke om djur.
Jag skulle kunna svara långt på ditt inlägg.
men, SJÄLVKLART VET JAG ATT DET FÖREKOMMER, säger du.
Är inte det tillräckligt då.