Sv: Kalla Fakta granskar travet.
Helt ärligt det står uppspaltat flera gånger i början-mitten-slutet av tråden så har du läst trådenkan du inte ha missat det!
Respektlöst tycker jag det är att sitta o klaga o låta folk gång på gång säga samma sak för man inte själv orkar ta reda på fakta innan man häver ur sig saker!
Så, du måste säkert inte fortsätta rida så gör något annat med din häst istället!
Ghaaaa!!Jag har läst hela tråden, ja. Jag vet att ni har sagt det, men jag har inte fått klara svar, annars hade jag inte frågat.
Berätta vad han sa att vad som var fel! För jag vet inte.
Helt ärligt det står uppspaltat flera gånger i början-mitten-slutet av tråden så har du läst trådenkan du inte ha missat det!
Nån annan förbarmar sig säkert över dig..Vad exakt var inte sant?
Respektlöst tycker jag det är att sitta o klaga o låta folk gång på gång säga samma sak för man inte själv orkar ta reda på fakta innan man häver ur sig saker!
Finns trådar om det, leta!Nej, berätta gärna!
Men ta då inte upp argumentet vi vill bara tjäna pengar.Vad betalar travfolk mer än ridfolk? Jag bryr mig inte att era hästar kostar mer, jag bryr mig bara om att ni är inte de enda som förlorar pengar på er hobby.
Kort kan vi säga så här; Sadlar ger mer, värre och betydligt oftare skador än vad ett tungband som allihopa är godkända av veterinär ger.Nä okej.. jag tänkte att ni istället för att binda fast tungan skulle lägga av med sporten. Ta t ex distans, där finns inte problemet med att tungan täcker luftvägarna, trots att de springer. Istället för att "vi måste fortsätta tävla, fort, bind fast tungan!", så skulle man resonera "hm... det här går inte, vi får göra nåt annat med våra hästar".
Så, du måste säkert inte fortsätta rida så gör något annat med din häst istället!
Ja, jag tycker vi förbjuder häst sport, för dte är inget som är specifikt för travsport.Jag håller med, en duktig hästmänniska ser SNART om nåt är fel, men långt ifrån alla ser på en gång vad som är fel. Och det kanske det i vissa fall redan är försent?
Läs tråden om o om igen tills du förstår...Som sagt, berätta vad de tog upp som inte stämde