Kalla Fakta granskar travet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Förlåt ?Tror du inte att din chef är sörlänning ?
De är inte helt ärliga ,säger min mam.
Och skåningar är värst!
Faktum är att djurplågeriet tilltar ju längre söderut du kommer.
Tänk bara på kossorna i skåne -de får stå inne 24 mån/år.
Vilket veritabelt djurplågeri.
Jag håller med ngn här som sade att 2008 vägrar vi se att hästar jagas till miljonvinster med pisken i högsta hugg.
Ju mer du piskar -dessto mer vinner du.
Se bara på Ludde Kolgini
-Han toppar listan på flest antal böter -och han har väl vunnit flest ant.ggr. ,vad jag förstår.
Vi är inte ett skvatt bättre än italienarna som håller asfaltgalopper alt. tjurrusning ,där man plågar tjurarna längs vägen med allehanda tillhyggen,läs piska.
OCH FOLKET JUBLAR
FÖR ATT INTE TALA OM TJUFÄKTNING -det är nästan i paritet.
Jag skäms to be alive
Ni måste komma till insikt,folk !
Men,ge dig människa!:eek:

*kl* ni vet att det finns en travhäst som heter Bukefalos va? såg det på atg när jag kollade resultat nyss:p

*kl* ni vet att det finns en travhäst som heter Bukefalos va? såg det på atg när jag kollade resultat nyss:p

ja, martha gjorde en tråd om det för inte så länge sedan! verligen en bukehäst :)

j_m_b: nja, bukefalos är ju en känd häst i historian.

Jag säger som Ingemar Stenmark :
Det är ingen ide att förklara för nån, som ändå inget förstår .
Ni ser ju inte skogen för bara trän(eller var det tvärt om )
Edra öron är tilltäppta av vax och edra ögon är täckta av klet !
Jag tror kanske att ni är rätt unga o har inte så mycken erfarenhet av livet-men det kommer .
Jag tror jag ska be för er.

:crazy: Du skrämmer mig :crazy:

Och nej, du behöver inte be för mig, jag har inget vax i öronen. Mina ögon är inte täckta av klet....Är frisk kry och håller på med trav. Nej förlåt, djurplågeri.

Nu får ni allt ta och nyansera era diskussioner litegrann om ni vill ha den här tråden kvar!
Det är tämligen otrevlig läsning i många av inläggen från flera av er!

moderatorn

Jag tror kanske att ni är rätt unga o har inte så mycken erfarenhet av livet-men det kommer .

Jo,jag är skit ung Född 61!:D
Men,det är tur att du kommer och frälser oss.Ja,vill du vara snäll och GÅ o be för oss.

Och skåningar är värst!
Jag håller med ngn här som sade att 2008 vägrar vi se att hästar jagas till miljonvinster med pisken i högsta hugg.
Se bara på Ludde Kolgini
-Han toppar listan på flest antal böter -och han har väl vunnit flest ant.ggr. ,vad jag förstår.
Vi är inte ett skvatt bättre än italienarna som håller asfaltgalopper alt. tjurrusning ,där man plågar tjurarna längs vägen med allehanda tillhyggen,läs piska.
OCH FOLKET JUBLAR
Jag skäms to be alive

I vilken verklighet lever du? Jag läser den här tråden med stort intresse och jag har min egen åsikt om travet och den hänger inte samman med den bild du målar upp..

Visst Ludde kanske har flest antal böter på sig, men ALLA dessa böter är inte för otillåten drivning, man kan få böter för "för sen ankomst till defilering", "störning av medtävlande" och ett antal punkter till som jag inte har koll på..

Hela travsporten är på intet sätt såsom du målar upp den, men fortfarande måste man komma åt "återfallsförbrytarna" och få dem att sluta.

Sverige har ett bra djurskydd, förhoppningsvis kommer det att förbättras ytterligare för att få bort okunskapen som finns hos många av dagens hästägare. Men att svartmåla hela travvärlden (och dessa män som du uppenbarligen har något emot) på det sättet du gör visar bara på din egen okunskap om ämnet.

Okej vi får skärpa oss allihop,vill inte att denna tråd blir låst.

Och skåningar är värst!
Se bara på Ludde Kolgini
OCH FOLKET JUBLAR
Jag skäms to be alive

Jag har försökt hålla mig från debatten...men nu är "råttet mågat"!

Först - snacka om att förtala skåningar...
Speciellt de stackars kossor som står inne 24 månader om ÅRET! :rofl:
Ludde vinner INTE mest lopp i Sverige. Kolla fakta istället för "kalla fakta".
Däremot kör han i många storlopp där böteslapparna är fetast.

Det är sånna som dig som gör mig rädd... :eek:
Källkritik? "Allt som sägs i TV är sant"?
Travet behöver granskas, helt klart. Det är dock olyckligt när det vinklas felaktigt och oinsatta tror på ALLT som sägs. Precis vad vi befarade innan... Finns en hel del faktafel från programmet, men det spelar väl ingen roll för dig?

Be en bön...

Vidare så halkade jag in på D.E´s hemsida och fick mig ett gott skratt.. Det är ironiskt att han anklagar flertalet proffstränare för att köra sönder hästarna när han sedan berättar om hur skadade hans hästar varit och han t.o.m erkänner att han startat en häst som hade streptokocker (som iofs upptäcktes först efter start av vet. Men brukar inte en häst med streptokocker ha feber?).

Kanske ska sopa framför sin egen dörr innan man uttalar sig i media?

jag tror nog att det är vi som ska be för dig. för det som Ingemar Stenmark sa är sant - angående dig bla! :idea:

för du sitter här och påstår att de flesta av oss håller på med djurplågeri! men du vet ingenting om travsporten, du kommer ju inte ens med vettiga argument.

pryglar? ja det är väl vad vi alla sysslar med! :idea:

ludde är en grymt duktig och klok man, en förebild helt enkelt. men det vet väl inte du som inte är insatt. du tror att vi spöar skiten ur dem ju.

Var har jag skrivit att ni alla gör det?, men det är ju utom allt tvivel att ex Ludde ibland spöar på sina hästar på upploppet för att få bättre placering eller vinst,vad är du eller ni för människa/ människor som kan se en sådan person som förebild och klok?

Och varför piskas de på när det heter så fint att hästen vill vinna?:grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Ikväll handlar Kalla fakta om amputering av kroppsdelar på djur. Det ska bli intressant att se programmet men för mig skulle det vara...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 234
  • Låst
Trav Kalla fakta ska denna veckan handla om djurplågeriet inom travet!
Svar
3
· Visningar
876
Senast: ameo
·
Hoppning Spinnoff på trådarna "Kalla Fakta granskar travet" och "Straff för vidrigt beteende". Lek med tanken att det skulle göras en (seriös)...
Svar
14
· Visningar
1 715
Senast: Vertigo
·
G
Trav Det är en fråga som kommer titt-som-tätt och har aktualiserats sig extra mycket efter "Kalla Fakta" och "Kvällsöppet" och de...
Svar
3
· Visningar
2 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka