Kalla Fakta granskar travet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

STC kan knappast gjort mycket eftersom spö fortfarande är tillåtet. Norge har gjort mycket mer...spöförbud i flera år. Vad har stc åstadkommit tycker du ?

Japp,vad mycket bättre det är att rycka hästen i munnen i stället för att driva med spö!?

Ett tragiskt utspel av Darenius under tävlingarna idag på Mantorp på Travnet.se

Varför har man kvar en sån *censur censur censur*? Han borde väl få sparken efter alla sina utspel och bristande kompetens....

Ja,jag vill gärna se ett "I TOLD U SOO!":D

Ett tragiskt utspel av Darenius under tävlingarna idag på Mantorp på Travnet.se

Varför har man kvar en sån *censur censur censur*? Han borde väl få sparken efter alla sina utspel och bristande kompetens....

jag läste artikeln och ja.. jag vet inte vad jag ska säga??????? :crazy:

Ja,jag vill gärna se ett "I TOLD U SOO!":D

Nää ... nu ska vi va snälla :D :devil: :D

Men det sa mitt sunda förnuft att en häst med magsår självfallet inte kan prestera.

Men som sagt slemhinneförändringar är en annan sak som finns hos var och var annan sporthäst.(trav,galopp,hopp,dressyr osv)

Men det sa mitt sunda förnuft att en häst med magsår självfallet inte kan prestera.

ja precis. sen är det ju som sagt inte alltid man ser symptom för det... men vid maxprestation så måste det märkas, helt klart. jag menar, det märks ju bara så fort våra är lite nedsatta av förkylning när de springer lopp.. så klart som fan de inte kan prestera med magsår.

Nää ... nu ska vi va snälla :D :devil: :D

Men som sagt slemhinneförändringar är en annan sak som finns hos var och var annan sporthäst.(trav,galopp,hopp,dressyr osv)

Helt klart att en häst med magkatarr och slemhinneförändringar kan prestera,men den bli sämre och sämre ju mer problem den får med magen.

Om ni kollar vidare kommer ni att hitta ännu fler som håller med er om att magsår inte alls är ett stort problem, och är väldigt ovanligt. Här är tre duktiga tränare som också vet det. Sedan hur de vet det, utan att titta ned i sina hästars magar, vet jag inte, men solklart sant är det tydligen ändå.
Här är länken http://www.aftonbladet.se/trav365/article3894204.ab

Ni kan ha gud fader själv som säger att magsår knappt förekommer och att sår i magslemhinnan är helt normalt och beror på parasiter. Jag tror ändå på den forskning jag presenterat i tråden. Så länge ni inte har bevis eller studier för att backa upp era påståenden kommer jag inte att köpa det. Fram med sådana studier, och visst, då kan ni säga "vad var det jag sa" och jag ändrar mig gärna! :bow:

jag tror helt klart det är mkt vanligt med magsår. men det tror jag inte är något utmärkande för travet i sig, utan hästar i allmänhet. men det har ju redan sagts i tråden.

Om ni kollar vidare kommer ni att hitta ännu fler som håller med er om att magsår inte alls är ett stort problem, och är väldigt ovanligt. Här är tre duktiga tränare som också vet det. Sedan hur de vet det, utan att titta ned i sina hästars magar, vet jag inte, men solklart sant är det tydligen ändå.
Här är länken http://www.aftonbladet.se/trav365/article3894204.ab

Ni kan ha gud fader själv som säger att magsår knappt förekommer och att sår i magslemhinnan är helt normalt och beror på parasiter. Jag tror ändå på den forskning jag presenterat i tråden. Så länge ni inte har bevis eller studier för att backa upp era påståenden kommer jag inte att köpa det. Fram med sådana studier, och visst, då kan ni säga "vad var det jag sa" och jag ändrar mig gärna! :bow:

Jag påstår inte att magsår inte är problem och att det är inte ovanligt på hästar.
Det jag har skrivit är att en häst med magsår inte presterar.
Jag litar på Peter Forsberg.

Självklart inte, det har jag ju visat siffror på också. Det är vanligt hos alla våra hästar som tränas.

kvalificerat bullshit...

jag vill fortfarande ha PM med namn på vilka det är som plågar djuren??
Jag är inte rädd för att anmäla djurplågare, men jag gör det inte utan bevis :grin:

och om norrlänningar är så förbenat ärliga, varför har min norrländske fd chef blåst mej och andra anställda på x antar tusen kronor????!!?!

Förlåt ?Tror du inte att din chef är sörlänning ?
De är inte helt ärliga ,säger min mam.
Och skåningar är värst!
Faktum är att djurplågeriet tilltar ju längre söderut du kommer.
Tänk bara på kossorna i skåne -de får stå inne 24 mån/år.
Vilket veritabelt djurplågeri.
Jag håller med ngn här som sade att 2008 vägrar vi se att hästar jagas till miljonvinster med pisken i högsta hugg.
Ju mer du piskar -dessto mer vinner du.
Se bara på Ludde Kolgini
-Han toppar listan på flest antal böter -och han har väl vunnit flest ant.ggr. ,vad jag förstår.
Vi är inte ett skvatt bättre än italienarna som håller asfaltgalopper alt. tjurrusning ,där man plågar tjurarna längs vägen med allehanda tillhyggen,läs piska.
OCH FOLKET JUBLAR
FÖR ATT INTE TALA OM TJUFÄKTNING -det är nästan i paritet.
Jag skäms to be alive
Ni måste komma till insikt,folk !

Förlåt ?Tror du inte att din chef är sörlänning ?
De är inte helt ärliga ,säger min mam.
Och skåningar är värst!
Faktum är att djurplågeriet tilltar ju längre söderut du kommer.
Tänk bara på kossorna i skåne -de får stå inne 24 mån/år.
Vilket veritabelt djurplågeri.
Jag håller med ngn här som sade att 2008 vägrar vi se att hästar jagas till miljonvinster med pisken i högsta hugg.
Ju mer du piskar -dessto mer vinner du.
Se bara på Ludde Kolgini
-Han toppar listan på flest antal böter -och han har väl vunnit flest ant.ggr. ,vad jag förstår.
Vi är inte ett skvatt bättre än italienarna som håller asfaltgalopper alt. tjurrusning ,där man plågar tjurarna längs vägen med allehanda tillhyggen,läs piska.
OCH FOLKET JUBLAR
FÖR ATT INTE TALA OM TJUFÄKTNING -det är nästan i paritet.
Jag skäms to be alive
Ni måste komma till insikt,folk !

du är ju bara för mkt :grin: du vet inte alls vad du pratar om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Ikväll handlar Kalla fakta om amputering av kroppsdelar på djur. Det ska bli intressant att se programmet men för mig skulle det vara...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 234
  • Låst
Trav Kalla fakta ska denna veckan handla om djurplågeriet inom travet!
Svar
3
· Visningar
876
Senast: ameo
·
Hoppning Spinnoff på trådarna "Kalla Fakta granskar travet" och "Straff för vidrigt beteende". Lek med tanken att det skulle göras en (seriös)...
Svar
14
· Visningar
1 715
Senast: Vertigo
·
G
Trav Det är en fråga som kommer titt-som-tätt och har aktualiserats sig extra mycket efter "Kalla Fakta" och "Kvällsöppet" och de...
Svar
3
· Visningar
2 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka