Sv: Kalla Fakta granskar travet.
Nja, nu menade jag inte så. du vet ju redan att det finns massor av pengar att hämta om du kommer i toppen. saken är denna, skulle folk tävla i liknande omfattning om första priset var en rosett tex. Om det alltid var så. Svar nej, det skulle dom inte, knappast du heller. För innerst inne vet du nu att du kan göra klippet inom travet med enormt med pengar. Är det inte det som driver innerst inne, inte att: åh vad kul att komma ut, träffa folk tävla en sväng, kämpa om prisrosett...
Ja men, de flesta ryttare går ju back hela tiden men fortsätter ändå vara ute på lite tävlingar här och där...Varför skulle det vara extra kännbart inom travet då ? Är det mer kostsamt anser du att gå back inom travet än inom tex hoppning/dressyr ?
Jag har inga som helst förhoppningar att få en häst bland dom där som tjänar flera miljoner..eller ens en halv miljon. Jag tränar min häst för att komma till start. Först ska vi klara ett kvallopp, och klarar hästen det, ja då är det jag som står där på stallbacken och gråter av lycka.
Skulle hästen dessutom klara ett lopp (LÄS NOGA NU!
klara ett lopp) dvs, behöver inte betyda pengaplats, så skulle jag sväva på moln.
Får hästen pengar i loppet, visst är det roligt, men det är bara en bonus.
Så ja, jag skulle tävla även om det bara var en prisrosett i förstapris. FÖR JAG TYCKER DET ÄR ROLIGT MED TRAV!!!
pengar ja, jo jag tror en travhäst kostar mer i omsättning än en ridhäst. jag bor i norrbotten, och jag har förutom min hemmabana 13mil till närmsta travbana. Närmast efter den är det 13 mil till att köra till...
Ridklubbar som har tävlingar har jag ett tiotal inom 5mil..
Då kan du ju räkna ut vad bara resekostnaderna till tävlingarna blir
Det mest skrämmande är att folk verkligen tror att vi travtränare tjänar massor med pengar på travet
Hur många travhästar är det som betalar sina egna matkostnader med prispengar?
Hur många hästar är med på v75ans gulddivision?
Hur många travhästar startar i lopp med 15000kr i första pris varje vecka?
Hur långt har hästarna åkt för att komma till travbanan?
Hur många lopp har hästen startat innan den vann det där 15000kr loppet?
Hur långt har den åkt till alla dom starterna och vad har dom resorna kostat?
Ta och fundera en stund på det......