D
dolphinsmile
Sv: Kalla Fakta granskar travet.
KL
Här kan man se en debatt från morgonens nyhetsmorgone med bl.a. Stig H Johansson
KL
Här kan man se en debatt från morgonens nyhetsmorgone med bl.a. Stig H Johansson
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En fråga ? Skulle ni tävla i trav om det ej var så mycket pengar inblandade ? Alltså, om det utdelades typ en prisrosett efter loppet enbart, kanske på sin höjd 500:- i någon check eller ett fint täcke ?
Funkar dåligt i alla webläsare förutom internet explorer
är det IE du har så kan du klicka dig fram till videon genom att gå in på www.tv4.se/nyhetsmorgon
En fråga ? Skulle ni tävla i trav om det ej var så mycket pengar inblandade ? Alltså, om det utdelades typ en prisrosett efter loppet enbart, kanske på sin höjd 500:- i någon check eller ett fint täcke ?
Ja,han älskar att se sig själv på TV och att göra klumpiga uttalande!
Fast ännu värre tycker jag är,när en proffs tränare står och skitar ner sin egen sport och sitt yrke på TV!?
Fråga till dig då ; Varför har du inte anmält om det är så som du säger?
Rädd för att inte få mer sko jobb??
Ja min undran blir juh , vilken hästägare vill ha häst hos honom efter hans uttalande? Jag har tatt över en häst efter honom för några år sen, och den var inte i sk gott skick som man nu ska tro att det ska vara på hästar som kommer från dem. Och vad är han för nån som tar hand om riktigt skadade hästar i pensions ålder för att få dem till start? Är det inte bättre för de hästarna att avsluta sina dagar ist för att man ska "bevisa" att den går att få hel i benen för kanske 2-3 lopp? Enligt MIG är det oxå en form av "plågeri".
Japp,och med tanke på hur hans hästar ser ut på banorna,så ska nog han inte vara så stor i käften!
Så du menar att alla travhästar är misshandlade?Vad exakt är det jag skall anmäla?
Man måste nämligen formulera en anmälan
Jag har jobbat med djurskydd i många år
och Sveriges djurskydd stinker, jag vet en snubbe som fått xxx anmälningar på sig, veterinärt dokumenterade - det handlar om ren och skär misshandel men icke sa nicke.
Vad skall jag då säga om folk som slår in hästarna med grepar och sopkvastar in i spolspiltan - av den orsaken att de vet för lite om hur hästar fungerar för att göra det på ett vettigare sätt.
Vad blir bättre av en sådan anmälan - för hästen - ingenting
det handlar om en generell attityd till hästen inom travet
Att kalla misshandlarna för "busligan"
Hästhanteringen var så djävla illa på Solvalla så hästhantering har jag lärt på helt andra ställen.
Så du menar att alla travhästar är misshandlade?
Du är välkommen till mitt stall och titta på mina hästar!
Jag har sett så mycket skit på Valla och hur mycket de slår hästarna ( vissa drängar) att det har påverkat hela min syn på mänskligheten
Nee precis... Han är ganska duktig att slå ner på de tränare han får hästarna ifrån. Men resultaten talar juh som väl är.