Kalla Fakta granskar travet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Då gör vi så här,vi lägger ner travet.
Var gör vi med alla tävlings hästar och alla ung hästar som inte kommit till start än?Vad gör vi med alla föl som föds nästa år?
Och fram för allt så ska det bli intressant och se hur länge Flyinge och Strömmsholm över lever utan pengarna ifrån travet.

Ja vi mass slaktar såklart, men då får alla hickan & vi får skit för det igen. Hur vi än gör så har vi röven bak ;)

Jag bryr mig inte i vem som säger vad, utan vad som sägs till sportens försvar av de som uttalar sig.

Men är det någon över huvud taget som har påstått att det inte finns problem inom Travet?

En studie i wången är en studie, det finns fler som visar på hög frekvens magsår hos hästar i träning. Det jag undrar om med just den specifika studien är varför den används för att visa att magsår inte är ett problem?

Den absoluta majoriteten av ridhästarna har sår i munslemhinnan, det hade min häst också utan några som helst symptom. Jag tror du missförstår min poäng, travsporten är inte sämre än ridsporten, det har jag aldrig påstått. Att marginalisera problemen som finns i hästsport är vad som stör mig, oavsett gren.

Emmahpemma ,norrlänningar ÄR pålitliga -det säger min mor och hon är ifrån en liten by utanför Luleå.Och jag tror på min mam.
En häst har inte fötts till livet för att sedan skickas till slakt efter end. några år pga.att män(niskan) har utnyyttjat det stackars djuret för sina LUSTARS SKULL ! OCH FÖR PENNINGARS SKULL.
Detta äro existentiella frågor: Moraliska / Etiska
Du skall leva och dö med GOTT SAMVETE .
Du skall behandla andra såsom du själv vill bli behandlad !
Detta gäller i allra högsta grad de försvarslösa : djur och barn.

Ja, det är ju inget problem att piska sin häst ur djurskyddssynpunkt, det ser bara oestetist ut, det är ju inget problem med magsår, det förekommer ju knappt etc etc

Tror du att en häst med magsår är tävlings mässig?

Emmahpemma ,norrlänningar ÄR pålitliga -det säger min mor och hon är ifrån en liten by utanför Luleå.Och jag tror på min mam.
En häst har inte fötts till livet för att sedan skickas till slakt efter end. några år pga.att män(niskan) har utnyyttjat det stackars djuret för sina LUSTARS SKULL ! OCH FÖR PENNINGARS SKULL.

Sorry, men vilken sekt tillhör du??:confused:

kvalificerat bullshit...

jag vill fortfarande ha PM med namn på vilka det är som plågar djuren??
Jag är inte rädd för att anmäla djurplågare, men jag gör det inte utan bevis :grin:

och om norrlänningar är så förbenat ärliga, varför har min norrländske fd chef blåst mej och andra anställda på x antar tusen kronor????!!?!

Senast ändrad:

Ja. Har du studier som visar på att de alltid uppvisar symptom om de har magsår? Ta fram dem i sådant fall så erkänner jag mer än gärna att jag har fel. :bow:

Ja, det är ju inget problem att piska sin häst ur djurskyddssynpunkt, det ser bara oestetist ut, det är ju inget problem med magsår, det förekommer ju knappt etc etc

En häst med magsår presterar icke till sin rätt. Det kan man aldrig komma ifrån, plus avmagring, ändrat beteende,diarré & "svinpäls" gör saken ganska klar ( iaf i mina ögon).

Du tror uppenbarligen inte det

Eller snarare vill inte tro det

Liksom fler inte vill tro på FAKTA

för då måste de ändra sin världsbild....

Hugger sista knappen

Nu blir jag väl doppad i tjära men...

Det känns inte särskilt 2008 att se människor som hetsar djur med piskor i högsta hugg för pengar. :crazy:

Undrar när travet ska få sin motsvarighet till Hempfling eller vad han nu heter, han som får hästarna att prestera helt utan sadel och bett? :rofl::rofl:

Bra, ge mig en källa på det bara så håller jag med dig.

Den enda "källa" jag kan ge dig är mig själv & de hästar jag har stött på i travstall jag har arbetat i & det är ett ganska stort antal då jag har arbetat hos ett par av Solvallas större tränare. Samtliga man har kollat så har detta varit en gemansam faktor ( mer el mindre).

Men jag vet att det inte räcker för dig. Men det gör det för mig.

Du tror uppenbarligen inte det

Eller snarare vill inte tro det

Liksom fler inte vill tro på FAKTA

för då måste de ändra sin världsbild....

Nej,det tror jag inte!
En häst med magsår skulle inte komma runt banan!
Alla som har haft/har magsår vet hur jävla ont det gör?
Du tror uppen barligen att det går, har du något belägg för det?

Framför allt så tycker jag att vi ska bojkotta Mantorps Travbana,inte för banas skull(jag gillar Mantorp,det har gått bra för oss där)utan för deras vet.

Räcker det inte med att de ev. ska göra sommarbana av oss? :eek:

Vi kan ju knappast lyncha veterinären som går ut med sina åsikter, säga vad man vill om åsikterna det är ju ändå åsiktsfrihet i landet.

Då gör vi så här,vi lägger ner travet.
Var gör vi med alla tävlings hästar och alla ung hästar som inte kommit till start än?Vad gör vi med alla föl som föds nästa år?
Och fram för allt så ska det bli intressant och se hur länge Flyinge och Strömmsholm över lever utan pengarna ifrån travet.

jag tycker inte ni skall lägag ner travet - jag tycker det skall styras upp

En sak som slår mig dock

Om ni är så här hånfulla och raljanta mot era medmänniskor - så tror jag itne ni är så mycket bättre med hästarn

Trist attityd tycker jag faktiskt

Och jaghar inte sagt att det är "gulligt" vare sig på Strömsholm eller Flyinge.
Så beigt att ställa det ena mot det andra.
det förekomemr oegentligheter överallt

Och INGEN gren vill hålla rent

Tragiskt för hästarna - jag tycker det flesta här verkar vara mer intresserade av sig själva - än några hästar....

det bara stärker mitt intryck

jag tycker inte ni skall lägag ner travet - jag tycker det skall styras upp

En sak som slår mig dock

Om ni är så här hånfulla och raljanta mot era medmänniskor - så tror jag itne ni är så mycket bättre med hästarn

Trist attityd tycker jag faktiskt

Och jaghar inte sagt att det är "gulligt" vare sig på Strömsholm eller Flyinge.
Så beigt att ställa det ena mot det andra.
det förekomemr oegentligheter överallt

Och INGEN gren vill hålla rent

Tragiskt för hästarna - jag tycker det flesta här verkar vara mer intresserade av sig själva - än några hästar....

det bara stärker mitt intryck

Besök gärna Min hemsida.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Ikväll handlar Kalla fakta om amputering av kroppsdelar på djur. Det ska bli intressant att se programmet men för mig skulle det vara...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 234
  • Låst
Trav Kalla fakta ska denna veckan handla om djurplågeriet inom travet!
Svar
3
· Visningar
876
Senast: ameo
·
Hoppning Spinnoff på trådarna "Kalla Fakta granskar travet" och "Straff för vidrigt beteende". Lek med tanken att det skulle göras en (seriös)...
Svar
14
· Visningar
1 715
Senast: Vertigo
·
G
Trav Det är en fråga som kommer titt-som-tätt och har aktualiserats sig extra mycket efter "Kalla Fakta" och "Kvällsöppet" och de...
Svar
3
· Visningar
2 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka