M
Montéryttare
Sv: Kalla Fakta granskar travet.
Här var man trevlig.
På vilket sätt KORRIGERAR du en häst i lopp med spö?
Det enda du talar om är att du måste visa spöet för att få din häst att springa vilket är tragiskt i sig och sen skyller du ifrån dig på Norge
Än så länge har du inte berättat hur du korrigerar i lopp, endas hur du vill få hästen skärpt och springa snabbare .. som alla andra.
Det är därför jag hoppas att ett förbud träder i kraft. Så att ingen kan varken hota eller tvinga en häst med spöet..
Gör det?
I vårt stall betyde spö, skärp dig, var med nu är det dax.
Tvinga en häst framåt har väl lite med spö att göra egentligen, förbjud spö och drivningarna blir värre som de är i Norge... Nån som reagerade på inslaget från just Norge... Där det viftades och vevades värre än Ludde nånsin gjort?
Då föredrar jag strängare böter för missbruk av spö, fortsatt tillåtet att picka med spöt.
Genom att vinkla fram spö behöver jag inte störa hästen i munnen...
Måste man slå på hästen? Räcker ju oftas med att visa pisken så vet de att det är dax..
Nej där slår man dem i träning så det vet vad som gäller...
Ja, jag har jobbat i Norge o varit sambo med Norsk travtränare.
FOKUSERA!!!
3dje gången ja svarar dig....
Här var man trevlig.
På vilket sätt KORRIGERAR du en häst i lopp med spö?
Det enda du talar om är att du måste visa spöet för att få din häst att springa vilket är tragiskt i sig och sen skyller du ifrån dig på Norge
Än så länge har du inte berättat hur du korrigerar i lopp, endas hur du vill få hästen skärpt och springa snabbare .. som alla andra.
Det är därför jag hoppas att ett förbud träder i kraft. Så att ingen kan varken hota eller tvinga en häst med spöet..