Kalla Fakta granskar travet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kalla Fakta granskar travet.

Om du har en häst som bryter ner så har du ett problem. :cool:
Backa och resa sig? Varför startar man en sån häst :confused:

:bow:
Som jag skrivit tidigare. Hästar som uppför sig oreglerbart borde få några kvallopp på sig. Om den uppvisar samma beteende igen så borde den portas. Farliga hästar har inte på tävlingsbanorna att göra.

Men inom travet verkar det ju som att det inte finns någon gräns för hur mycket man får slå. Stämmer detta?

Inom galoppen har vi hårda piskregler med böter/avstängning som straff om det så bara är att jockeyn slagit med handen över axelhöjd.
Försvarar självklart inte användandet av pisk alls utan hoppas att galoppen tar det steget dom pratar om att förbjuda användandat av spö i Sverige.

Såg att du fått svaret från Humlan :)

Det är bra med regler, men jag hade helre sett ett förbud för hästarnas eget bästa.

Så du försvarar alltså hans "eminenta" spark med foten i baken på hästen som "skyddsåtgärd"?? Jag personligen tycker han borde fått livstids avstängning, hur ångerfull han än må vara.

Det är väl Lars Audell som är den andra eller är jag ute och cyklar? Han är fortfarande banveterinär på Solvalla.

Ja precis, å han var iaf där sist jag var där ( i veckan ).

Tittade på programmet, å ptjaa... Dennis Ek? Hittade de ingen annan ? Förlåt men jag måsta bara få skratta lite...

Sparkade han hästen också :eek:

Sen är de väl klart han är ångerfull, de är väl alla som gjort något sånt och blivit påkomna...:grin:
Oavsett om de handlar om mord, drivning eller dyligt. Som exempel han som spöade en häst efter loppet och blev anmäld. Klart han ångrar sig extra mycket när de kommer fram i media.

Senast ändrad:

Varför har man en sådan häst som man måste slå och sparka för att hålla koll på, i närheten av andra människor och hästar som kan komma till skada?!

Om du har en häst som bryter ner så har du ett problem. :cool:
Backa och resa sig? Varför startar man en sån häst :confused:

Orutinerade hästar kan bryta ut eller ner. Inget konstigt. Hästar är hästar och de kan bli rädda, få för sig saker. Det är inga maskiner som ställs in "tävling" på en knapp!

Varför har man en sådan häst som man måste slå och sparka för att hålla koll på, i närheten av andra människor och hästar som kan komma till skada?!

Därför att man har slutat att agera rationellt och är bara ute efter pengar.
När man är proffs så tar man bort en sån häst ut träning eller lär hästen vad som behövs innan man startar den.

Har mött några idioter som till varje pris skall starta sin häst, men i många fall blir dom strukna pga oregerlighet! :grin:

Sparkade han hästen också :eek:

Sen är de väl klart han är ångerfull, de är väl alla som gjort något sånt och blivit påkomna...:grin:
Oavsett om de handlar om mord, drivning eller dyligt. Som exempel han som spöade en häst efter loppet och blev anmäld. Klart han ångrar sig extra mycket när de kommer fram i media.

Ja, det visades tom på tv:n... in i svängen.

Så du försvarar alltså hans "eminenta" spark med foten i baken på hästen som "skyddsåtgärd"?? Jag personligen tycker han borde fått livstids avstängning, hur ångerfull han än må vara.
Jag tror att det var en annan kusk, vid ett annat tillfälle. (Aannan häst också förstås)

Ja precis, å han var iaf där sist jag var där ( i veckan ).

Tittade på programmet, å ptjaa... Dennis Ek? Hittade de ingen annan ? Förlåt men jag måsta bara få skratta lite...

Ja, han var där idag!
Ang Dennis Ek så verkar han göra mycket för att få synas i TV. Han är ju med i nån reklamsnutt också som visas då och då. Det skulle varit trevligt med en paneldebatt efter programmet med aktiva, travmotståndare och veterinärer som deltagare.

Och jag har suttit på och bakom sånna idioter. Men frågan är om de är hästen eller ägaren som är dummast. hästen som beter sig så eller ägaren som "glömde" säga det.

Därför att man har slutat att agera rationellt och är bara ute efter pengar.
När man är proffs så tar man bort en sån häst ut träning eller lär hästen vad som behövs innan man startar den.
Har mött några idioter som till varje pris skall starta sin häst, men i många fall blir dom strukna pga oregerlighet! :grin:

Den häst som vi talar om var väl i proffsträning ?

Ja, han var där idag!
Ang Dennis Ek så verkar han göra mycket för att få synas i TV. Han är ju med i nån reklamsnutt också som visas då och då. Det skulle varit trevligt med en paneldebatt efter programmet med aktiva, travmotståndare och veterinärer som deltagare.

Det hade defenitivt känts med seriöst än den "rosa lallaren". Han är juh i mångt & mkt emot de flesta stora tränare, det framgår när man läser hans fredags memoarer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Ikväll handlar Kalla fakta om amputering av kroppsdelar på djur. Det ska bli intressant att se programmet men för mig skulle det vara...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 234
  • Låst
Trav Kalla fakta ska denna veckan handla om djurplågeriet inom travet!
Svar
3
· Visningar
876
Senast: ameo
·
Hoppning Spinnoff på trådarna "Kalla Fakta granskar travet" och "Straff för vidrigt beteende". Lek med tanken att det skulle göras en (seriös)...
Svar
14
· Visningar
1 715
Senast: Vertigo
·
G
Trav Det är en fråga som kommer titt-som-tätt och har aktualiserats sig extra mycket efter "Kalla Fakta" och "Kvällsöppet" och de...
Svar
3
· Visningar
2 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka