Sv: Kalla Fakta granskar travet.
De måste väl ändå alla hålla med om inte kan en banveterinär se mer än om en häst är halt.
Darenius kanske vill hästarnas bästa......och försöker påtala brister. Vilket i längden skulle gynna travet.Jag har tyvärr inte sett programmet men vad jag förstår så var det ingen sensation!
Mina åsikter är att
* Det är bara kärringar som sitter med förvrängd röst, luva och i mörker och "tjallar" på nåt de hört av nån som kanske har hört det av nån annan...
* Förbjud inte spö! Jag tar hellre att kusken ger min häst en petning på rumpan, en viftning i luften eller klingar i sulkyn än att jag får den trasig i munnen ! Mina körs ALDRIG med spö hemma så det är en väldig klocka för dem att se det i ögonvrån.
* F ö kollade jag just Lähdekorpis sida, han säger som vanligt vad han tycker, BRA!
* kanske Darenius har fel jobb om han nu anser sig vara, Citat; en galjonsfigur, ett alibi eller gisslan...Slut citat. Jag skulle då inte stanna på mitt jobb för alla pengar i världen om jag kände så! Men det kanske är just pengarna det handlar om! Eller har han redan slutat...?
De måste väl ändå alla hålla med om inte kan en banveterinär se mer än om en häst är halt.