Kall hyra resp.varmhyra

I

Ivo

Hejsan!

Skulle någon kunna förklara begreppen kallhyra reps. varmhyra på ett lite enklare och kortfattat sätt?

Tack på förhand

Sv: Kall hyra resp.varmhyra

Kallhyra är det man betalar för själva stallplatsen/hagen. Alltså inte foder och tjänster inräknat

Jo, precis. Det var så jag uppfattat det som. Sen i vissa stall erbjuder dom kallhyra med fodring, mockning och hela faderullan. Men tack för svaret jag ville bara få det bekräftat. :D

kallhyra är det du betalar oavsett om din häst står på bete, eller om du inte ens har häst just nu men vill ha boxen. dvs. "om box hyra"

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 094
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 693
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 515
Senast: MML
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 444
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?