Just nu... II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu... II

kl

Just nu har jag stängt av TV:n efter sex timmars sträckspelande av Ghosts med klanen. Älskar att vara fyra, normalt civiliserade, trevliga och bildade människor i åldern 25-35 som sitter där och "JÄVLA HUNDHORA" "MEN FAN DIN BALLE" "KUKHUVUD" "MEN SITT DÄR DÅ FITTBARN", haha.

Och just nu ska jag sova i två timmar innan stallet kallar.

KL

Just nu sitter jag med den där jäkla körkortsteorin och vill bara gråta.
Hur f*n ska jag få in det här i huvudet?? Och varför har jag inte börjat ordentligt tidigare?? :banghead:

kl

Just nu är jag hemkommen från stallet och sitter under en filt i soffan och surfar. Borde fixa lunch men har ingen lust..
Men får göra det ändå.

knapp

Sitter och lyssnar på Billy Braggs "The space race is over" om och om igen och har ett underbart lugn i kroppen. Känns som det var längesen det kändes så bra att göra ingenting.

kl

Just nu tittar jag på ett väldigt gammalt avsnitt av simpsons och ångrar lite att jag köpte en smörgåstårta för 3 personer bara till mig själv bara för att jag var sugen... (har inte ätit upp hela än, men den blir ju snart dålig).

kl

Just nu är jag hemkommen efter att ha vart och kollat/lyssnat på "En skam för Sverige" - Magnus Betnér och Soran Ismail... Sååååå underbart och roligt det var :D :D

KL

Just nu sitter jag med den där jäkla körkortsteorin och vill bara gråta.
Hur f*n ska jag få in det här i huvudet?? Och varför har jag inte börjat ordentligt tidigare?? :banghead:

Vet precis hur det känns. Hur pluggar du? Läser du enbart boken, eller använder du frågor från Elevcentralen?

Vet precis hur det känns. Hur pluggar du? Läser du enbart boken, eller använder du frågor från Elevcentralen?

Jag har snart testat allt tror jag.. Boken, Elevcentralen & Teo-Trafikskola programmet. Nu har jag precis läst i "Pluggis" (tunn bok där "allt du bör veta" står sammanfattat). Idag ska jag testa mig på Abu Jihad pärmarna som många av mina vänner + hela internet skrivit gott om. Hoppas det funkar bättre, har ingen pluggskalle alls! :o :(

Några tips? Är du färdig med ditt eller pluggar du också? :)

Jag har snart testat allt tror jag.. Boken, Elevcentralen & Teo-Trafikskola programmet. Nu har jag precis läst i "Pluggis" (tunn bok där "allt du bör veta" står sammanfattat). Idag ska jag testa mig på Abu Jihad pärmarna som många av mina vänner + hela internet skrivit gott om. Hoppas det funkar bättre, har ingen pluggskalle alls! :o :(

Några tips? Är du färdig med ditt eller pluggar du också? :)

Är färdig med mitt, tog körkort 2 oktober. :)

Jag gjorde så att jag använde boken och Elevcentralen. Började med att göra en fas utan att ta hjälp av boken för att se hur mycket jag kunde. Skrev sedan ned det jag hade fel på och läste på om det specifika ämnet. Tyckte jag att boken förklarade det hela dåligt sökte jag efter frågan på google, och många gånger hittade jag utförliga förklaringar på varför svaret blev som det blev.

Det dummaste man kan göra är att memorera frågorna utantill, det är bättre att du lär dig innebörden i svaret. Det vill säga: varför blir svaret som det blir? På så sätt kan du komma fram till de flesta svaren genom att tänka logiskt.

Om det är en bild till frågan se till att studera den noggrant, många gånger missar man t.ex. en liten skylt eller dylikt. Skit i tiden, det är bättre att du tar den tid du behöver istället för att titta på den lilla klockan och se hur tiden rinner ut. Det är trots allt inte teoriprovet du skriver.

Ett sista tips är att prata högt med sig själv, jag finner det lättare att resonera då.

Ursäkta att det blev en wall of text. :D

Psst! Du får gärna PM:a om det är någon fråga eller så som du finner frustrerande så hjälper jag dig gärna.

*kl*

Just nu insåg jag att jag är sen! Haha.

kl

Just nu är jag så himla seg, jobbade till 01 igår och känner mig typ bakis fast jag (såklart) inte drack något igår. Tufft liv när man är van att gå och lägga sig 21:30 på vardagar :angel:

mvh pensionären

kl

Just nu har jag precis ätit lunch/middag och var i stallet innan dess så nu blir det slapp i soffan ett tag. Sen ska jag ta tag i disken och städa lite.

kl

Just nu sitter jag och äter risifrutti saffran (omnom) och underar på hur mycket mat jag kan handla idag. Samtidigt som jag funderar på om jag kan ha råd med ett årskort på friskis i veckan.
Är verkligen sämst på att vara lagom. Det är antingen eller. Bra mat och träning och endorfiner... Eller 4000kcal om dagen och 81kg.
Well, fuck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 171
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 515
Senast: lizzie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 223
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar