Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag menar bara att det inte behöver vara illa för att blocka nån. Räcker att man inte vill ha deras meddelanden tycker jag.

Jo... Problemet här, är att vi är i samma bransch, har flera gemensamma bekanta och han åker med busslinjen jag kör ibland. Jag har dragit mig för att blockera, eftersom jag inte vill att det ska bli en diskussion inför de andra resenärerna.
Jag hoppas få förflyttning till ett annat område så fort det går, då behöver jag inte oroa mig för att träffa honom.

Jo... Problemet här, är att vi är i samma bransch, har flera gemensamma bekanta och han åker med busslinjen jag kör ibland. Jag har dragit mig för att blockera, eftersom jag inte vill att det ska bli en diskussion inför de andra resenärerna.
Jag hoppas få förflyttning till ett annat område så fort det går, då behöver jag inte oroa mig för att träffa honom.

Ja förstår. Synd att det inte finns block irl! Finns det andra skäl till förflyttningen eller är det honom du vill slippa?
Oavsett så hoppas jag att han ger sig snart!

Just nu funderar jag på hur märklig den meteorologiska definitionen av sommaren är. Dygnsmedeltemperatur 10 grader eller mer. Nu är det här 9 grader på natten och 11 på dagen. Alltså enligt SMHI sommar. Det känns inte som sommar!! Inte som nån variant av nån sommar jag upplevt här nånsin. Varför är definitionen så märklig?

Just nu funderar jag på hur märklig den meteorologiska definitionen av sommaren är. Dygnsmedeltemperatur 10 grader eller mer. Nu är det här 9 grader på natten och 11 på dagen. Alltså enligt SMHI sommar. Det känns inte som sommar!! Inte som nån variant av nån sommar jag upplevt här nånsin. Varför är definitionen så märklig?
Inte märklig enligt historiska data. Var vanligt med sommardagar med liknande temperaturer för inte så länge sen, men människan minns ju gärna sommaren som varm även om statistiken inte håller med. Likaså var det gärna frostnätter i Oktober, även längst i söder.

Inte märklig enligt historiska data. Var vanligt med sommardagar med liknande temperaturer för inte så länge sen, men människan minns ju gärna sommaren som varm även om statistiken inte håller med. Likaså var det gärna frostnätter i Oktober, även längst i söder.

Men att definiera sommaren som det minsta som överhuvudtaget förekommit känns märkligt. När allt förutom SMHIs definition känns som höst just nu. Blåsigt, regnigt, i princip alla har bytt till höstjacka som man ser ute nu. Det är höstväder nu. En varm höst ja, men fortfarande höst.

Och för några veckor sen skrapade jag rutorna på bilen. Frostnatt i oktober.

Men att definiera sommaren som det minsta som överhuvudtaget förekommit känns märkligt. När allt förutom SMHIs definition känns som höst just nu. Blåsigt, regnigt, i princip alla har bytt till höstjacka som man ser ute nu. Det är höstväder nu. En varm höst ja, men fortfarande höst.

Och för några veckor sen skrapade jag rutorna på bilen. Frostnatt i oktober.
Vi har också haft frost på rutan ett antal gånger redan, och idag är det bara 3 grader "varmt" ute.... Södra Småland alltså.

Funderar på om jag orkar skrapa mer lim innan Melodikrysset hos mor och far.
Och så funderar jag på hur vi ska göra med golvet ovanför trappen. Det är brun heltäckningsmatta där nu, samma som i trappen, och den ska i förlängningen bort. Frågan är vad man ska ha för golv istället. Likadant som i de andra rummen eller ett som är lite smidigare att lägga?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 012
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 658
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar