Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade jag kunnat förklara exakt så hade det ju inte varit svårt.
Nja, det behöver ju inte vara där det brister :) T.ex. vet jag ofta exakt vad jag vill ha, men det tillverkas inte/går inte att hitta.

Jag får direkt en ganska tydlig bild av vad du skulle kunna mena (även fast den bilden såklart inte behöver vara sann). Om jag var du skulle jag kolla i små independent-butiker där designern själv säljer sina egna grejer.

Nja, det behöver ju inte vara där det brister :) T.ex. vet jag ofta exakt vad jag vill ha, men det tillverkas inte/går inte att hitta.

Jag får direkt en ganska tydlig bild av vad du skulle kunna mena (även fast den bilden såklart inte behöver vara sann). Om jag var du skulle jag kolla i små independent-butiker där designern själv säljer sina egna grejer.
Gärna dressar/overaller. Roliga/udda färger. Men inte tighta och obekväma.

Fast det dör ändå 250 personer om dagen och en skaplig andel förtidsröstar, så jag tänker att det är ett par hundra röster eller så som saknar levande ägare kl 20.00 på söndag.
Jag menade inte att det skulle vara osannolikt att någon hann dö, men att det skulle vara mer osannolikt att någon skulle protestera mot den lagda rösten... :)

Jag måste ändå tro att en död människas röst gäller. Personen levde ju när den röstade. Borde inte det vara det avgörande... :confused:

Fast vore den giltig om någon försökte få den ogiltigförklarad?
Kriteriet för vem som är röstberättigad är väl att man står i röstlängden? Alltså är folkbokförd det datum den fastställs (när det nu är X dagar före valet). Inte att man lever på valdagen.

Precis som vilken kommun och region man är röstberättigad i gäller folkbokföringen vid datum X, inte på valdagen.

Hur jag är funtat. Känner mig trött och depp och vill inte och orkar inte göra något samtidigt som jag har panikkänslor för att jag inte gör något.

Jag sitter och funderar på VARFÖR är det mode att ha träningsbyxor som ser ut som ett arsle??? Visar vad jag menar med en bild. VARFÖR vill man ha det så???
BC0C29C7-E96B-4B92-90E9-14D47F657F02.webp

Någon som vet hur detta funkar? Brukar kolla Google när jag ska åka och handla på min Ica affär och det brukar stämma rätt bra… känns bara märkligt att det ska vara så himla mycket folk nu? Väntar med att handla till imorgon bitti hur som helst.
B030754C-A349-496D-9327-24644B79463C.webp

Jag menade inte att det skulle vara osannolikt att någon hann dö, men att det skulle vara mer osannolikt att någon skulle protestera mot den lagda rösten... :)

Jag måste ändå tro att en död människas röst gäller. Personen levde ju när den röstade. Borde inte det vara det avgörande... :confused:

Jag hoppas och utgår från att de räknas! För det har inte ingått någon särskild del i utbildningen till röstmottagare om detta fenomen, och när vallokalerna stängt och kuverten sprättats upp + röstsedlarna börjar räknas i morgon kväll så lär det inte funka att börja grubbla över ogiltigförklarande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 033
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 699
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar