Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cambodia
Hatt ska man enligt vett och etikett inte bära vid en middag. Inte inomhus och inte i en dams närhet. Så om du inte dräller omkring tex i en trädgård eller en rondell, med nåt ätbart I handen, utan ett fruntimmer i sikte, för då är det okej med hatten på, men annars gäller som sagt, Hatten av. Risken är ju lite maskeradvarning med hög hatt om du inte är på ett ovanligt märkvärdigt bröllop, iförd frack. Fast ska du underhålla under middagen och hiva upp kaniner ur hatten, ja då är det ett undantag, och det får väl gå an. Men då får du äta med hatten på i städskrubben efter att du samlat ihop alla kaninerna.

Just nu funderar jag på varför du vill gå på en middag iförd hög hatt... och om du har många kaniner.

Hatt ska man enligt vett och etikett inte bära vid en middag. Inte inomhus och inte i en dams närhet. Så om du inte dräller omkring tex i en trädgård eller en rondell, med nåt ätbart I handen, för då är det okej, men annars gäller som sagt, Hatten av. Risken är ju lite maskeradvarning med hög hatt om du inte är på ett ovanligt märkvärdigt bröllop, iförd frack. Fast ska du underhålla under middagen och hiva upp kaniner ur hatten, ja då är det ett undantag, och det får väl gå an. Men då får du äta med hatten på i städskrubben efter att du samlat ihop alla kaninerna.

Just nu funderar jag på varför du vill gå på en middag iförd hög hatt...
Hahaha, nej okej, jag får nog avstyra det 😂 Försökte mest hitta ett tillfälle att bära min fina hatt som jag köpt. Skriver upp trädgårdsmingel och rondell på listan för aktiviteter 👌

@cambodia
Men alltså, en gång såg jag ett sällskap, i frack, vid ett långbord med vit duk och kandelabrar. Tjusigt dukat. Mitt i Stockholm. På Östermalm. På Vallhallavägen. Och Värtavägen. Korsningen. Mmm, just det. Mitt i rondellen. Det var en midsommarafton. Fast på dan, så det var lunch. Förmodligen sill, färskpotatis, nubbe. Jag passerade på väg till nåt annat, mycket mesigare, kalas. Just nu funderar jag på om de hade några hattar i rondellen. Kan inte minnas att jag såg några. Man tycker ju att de borde passat på.

Jag undrar hur länge det är meningen att man ska ”massera” in en peelingkräm i ansiktet när man peelar?

Det står ju ingenting på tuberna oavsett vilken peelingkräm jag kollar på.

Hur länge behöver man egentligen ”massera” för att få bort det man behöver få bort?

Hahaha, nej okej, jag får nog avstyra det 😂 Försökte mest hitta ett tillfälle att bära min fina hatt som jag köpt. Skriver upp trädgårdsmingel och rondell på listan för aktiviteter 👌

Ska du till Ascot och vissa andra klassiska galopp evenemang är det de rigeur med hatt. Samma sak på bröllop i kyrkan (i England iaf). Även på dop, begravning och liknande kan hatt bäras. Men traditionellt bara i kyrkan. Sedan tar man av den och tappar ofelbart bort den :meh: Jag har tappat bort tre riktigt fina hattar och satt mig på en. Är riktigt sorgsen över en speciellt.

(Om ni funderar på vad jag pysslar med så tittar vi på något som är så spännande att jag bara kan se lite åt gången, måste alltså pausa med jämna mellanrum och ägna mig åt trams.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 033
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 696
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar