Oj! Kan det vara så?! Jag tror inte det, ingen som har sagt något i alla fallSnarkar du? Min tinnitus blir definitivt sämre av min snarkning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj! Kan det vara så?! Jag tror inte det, ingen som har sagt något i alla fallSnarkar du? Min tinnitus blir definitivt sämre av min snarkning.
Varför skulle man ens skilja på bomull och syntet om det är en vanlig 40-tvätt man ska köra?Varför tar ett bomullsprogram (vanligt 40 graders program) 4 h på vår tvättmaskin men ett för syntetmaterial bara tar 1 h 20 min?
Rösträtt för kvinnor var väl en ganska bra sak t.ex.Funderar på om det finns forskning som visar att alla idiotiska aktivisters tilltag tillför något positivt? (Just nu miljö)
Ok jag tar ett aktuellt exempel. Sker det något positivt för miljön att folk hindrar ambulanser att komma fram? Jag blir bara irriterad i alla fall.Rösträtt för kvinnor var väl en ganska bra sak t.ex.
Jag tycker kanske inte att varken det eller det du skrev först (”alla idiotiska aktivister”) är utgångspunkter för en konstruktiv diskussion.Ok jag tar ett aktuellt exempel. Sker det något positivt för miljön att folk hindrar ambulanser att komma fram? Jag blir bara irriterad i alla fall.
Det är mina funderingar. Du är fri att stå över diskussion.Jag tycker kanske inte att varken det eller det du skrev först (”alla idiotiska aktivister”) är utgångspunkter för en konstruktiv diskussion.
Kuriosa, vi hade allmän rösträtt för kvinnor FÖRE allmän rösträtt för män. På den tiden fick nämligen bara män som gjort värnplikt rösta.Rösträtt för kvinnor var väl en ganska bra sak t.ex.
Absolut, men din frågeställning är ju ganska vinklad och därmed provocerande. Det förstår du säkert själv. Att du sedan fortsätter med att fråga om det är positivt att ambulanser hindras från att komma fram, som om någon skulle svara att ja, det är jättebra, tyder för mig på att det inte är en fundering utan att du bara vill uttrycka att du stör dig på en ospecificerad grupp aktivister. Kanske hade passat bättre i en annan tråd.Det är mina funderingar. Du är fri att stå över diskussion.
Okej, jag utgick inte bara från Sverige, men det är intressant!Kuriosa, vi hade allmän rösträtt för kvinnor FÖRE allmän rösträtt för män. På den tiden fick nämligen bara män som gjort värnplikt rösta.
Du är fri att tycka vad du vill.Absolut, men din frågeställning är ju ganska vinklad och därmed provocerande. Det förstår du säkert själv. Att du sedan fortsätter med att fråga om det är positivt att ambulanser hindras från att komma fram, som om någon skulle svara att ja, det är jättebra, tyder för mig på att det inte är en fundering utan att du bara vill uttrycka att du stör dig på en ospecificerad grupp aktivister. Kanske hade passat bättre i en annan tråd.
Beror lite på vad man lägger in i "allmän" rösträtt, och vilka som ska ingå i "alla" för att det ska räknas.Kuriosa, vi hade allmän rösträtt för kvinnor FÖRE allmän rösträtt för män. På den tiden fick nämligen bara män som gjort värnplikt rösta.
För att fibrerna slits olika och håller smuts olika, har olika krympningsgrad även i låg temperatur m.m.Varför skulle man ens skilja på bomull och syntet om det är en vanlig 40-tvätt man ska köra?
Tror knappast att de hade blivit bestraffade omFör att fibrerna slits olika och håller smuts olika, har olika krympningsgrad även i låg temperatur m.m.
KL @Lilla Ja, det finns vetenskapligt stöd för att påverkansaktioner ger effekt, ju mer samhällsstörande de är ju bättre. Dock är det ju så att den aktion du talar om inte var menad att stoppa ambulanserna och 1, var stoppet skulle ske var meddelat i förväg för att ge möjlighet att låta samhällsnödvändig trafik ta en annan väg och 2, om de vanliga bilarna hade gått åt sidan för ambulansen som de skulle så hade den fått passera spärren, det var alltså bilister som inte släppte fram ambulansen snarare än aktivister.
Ja, och fram till ett visst år (som jag tyvärr inte har lagt på minnet ) fick man bara rösta om man tjänade ett visst belopp per år, vilket gjorde att många arbetare inte fick.Kuriosa, vi hade allmän rösträtt för kvinnor FÖRE allmän rösträtt för män. På den tiden fick nämligen bara män som gjort värnplikt rösta.
En bekant är ytligt och en vän är närmare. En vän kan bli bekant om helt enkelt slutar umgås nära och mer eller mindre nästan tar avstånd från denne utan att vara ovänner. I min värld i alla fall.När blir en bekant en vän och kan en vän bli en bekant?
En bekant är ytligt och en vän är närmare. En vän kan bli bekant om helt enkelt slutar umgås nära och mer eller mindre nästan tar avstånd från denne utan att vara ovänner. I min värld i alla fall.
Ja känslan!Jag har nog en vän som blivit bekant. Om han nu var vän från början vill säga. Kanske något mellanting.
Jag funderar var själva gränsen går från bekant till vän, hur nära behöver man vara? Eller är det kanske bara själva känslan det handlar om?
Men vad som är ”idiotiskt” kan och måste ju diskuteras?Du är fri att tycka vad du vill.
Min fundering är ändå om idiotiska handlingar gynnar det de försöker jobba för eller om det får motsatt effekt. Jag vet inte hur jag annars skulle vinkla den.
Vad jag vet så är det en tråd för vad man funderar på och jag funderar på detta.