Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
I filmer och serier när nån tvingar ner nån annans ansikte/huvud i en toastol så är vattnet nästan ända upp till kanten. Fastän de inte spolar.
Alltså det är max 5 cm från överkanten till vattenytan.
Inte realistiskt.
Varför är det så?

Har man inte vattnet stående väldigt högt i toastolen i USA?
Anropar @hastflicka som expert :idea:

Yep, det ar alltid en liten sjo i toaletten sa det ar hogst realistiskt att man ser vattenytan om man tvingar ner nagons huvud i toaletten. Vattnet star i lite olika nivaer i olika toaletter, vi har ingen dar vattnet skulle komma sa hogt, men det ar absolut hogst troligt pa manga toaletter.

Brukar få mina e-fakturor från Telia precis i början av månaden men den här månaden har jag fortfarande inte fått dom.🤔

Brukar få mina e-fakturor från Telia precis i början av månaden men den här månaden har jag fortfarande inte fått dom.🤔
Har inte riktigt koll på när mina brukar ramla in, men jag har inte heller fått ännu. Jag har en som heter att den kommer från Telia, men med tanke på beloppet är den nog från Halebop.

Yep, det ar alltid en liten sjo i toaletten sa det ar hogst realistiskt att man ser vattenytan om man tvingar ner nagons huvud i toaletten. Vattnet star i lite olika nivaer i olika toaletter, vi har ingen dar vattnet skulle komma sa hogt, men det ar absolut hogst troligt pa manga toaletter.
Nu börjar jag få en massa oönskade funderingar om vad som kan vara orsakerna bakom att man konstruerar toaletter olika i USA och Europa på den punkten, och inte minst om vad man ser som nyttan av att ha en hög vattennivå/stor vattenvolym (vilket av dessa är det f.ö. som är den önskade faktorn?) :crazy:

Och så undrar jag om vi inte för att få full visshet även måste be @hästflicka göra realistiska experiment med huvud i toaskål. :nailbiting:
(eller möjligen med något ersättningsföremål med jämförbara egenskaper)

Jag undrar varför det hela tiden händer lite märkliga saker i mitt liv.
Nu pratade jag med en bekant som jag träffade på en fest i våras. Hon var där med sin vän, som jag hälsade på och pratade några meningar med, om typ väder och vind.

Nu fick jag höra av min bekanta att den här vännen efteråt hade pratat om hur väldigt, väldigt speciell jag var, och då inte i någon alltför positiv mening.

Hur kunde den gär människan bedöma det, baserat på några meningar artighetsprat? Resten av festen satt vi vid skilda sitt bord, och jag kan knappast tro att jag drog till mig någon större uppmärksamhet.
Och varför tyckte min bekanta att hon ville delge sin väns bedömning av mig?
Jag är liksom en ganska typisk tant, och jag kan inte riktigt se vad det är som sticker ut så att jag skulle kunna beskrivas som speciell. O_o

Nu börjar jag få en massa oönskade funderingar om vad som kan vara orsakerna bakom att man konstruerar toaletter olika i USA och Europa på den punkten, och inte minst om vad man ser som nyttan av att ha en hög vattennivå/stor vattenvolym (vilket av dessa är det f.ö. som är den önskade faktorn?) :crazy:

Och så undrar jag om vi inte för att få full visshet även måste be @hästflicka göra realistiska experiment med huvud i toaskål. :nailbiting:
Jag tänker att om det är kortare sträcka till vattenytan så hinner inte :turd: få så hög fart och då skvätter det mindre. :idea:
@hastflicka ?

Undrar när jag får se min nya telefon igen :meh:
Den la av efter tre veckor jag lämnade in den förra måndagen och det står fortfarande på väg till service verkstaden :cautious:

Har beställt saker, bla en stor förvaringslåda med lock och några små till skafferiet.
Paketet ska levereras till instabox men jag funderar på om det ryms i en sån box ... aldrig tänkt på att kolla hur stora de största boxarna är. 🤔

Har beställt saker, bla en stor förvaringslåda med lock och några små till skafferiet.
Paketet ska levereras till instabox men jag funderar på om det ryms i en sån box ... aldrig tänkt på att kolla hur stora de största boxarna är. 🤔
"Den största luckan i våra skåp har måtten 40x40x60 cm." Jag har för mig att jag enbart kunnat välja Instabox vid något tillfälle men fått till ombud då paketet varit för stort.

Funderar på varför jag köpte en till förvaringslåda när jag redan har två tomma ... 🤔
Jaja, det finns alltid nåt att lägga i lådor!

Nu funderar jag på ifall kollegan som inte lyssnar läser här, och därför håller på och ställer ovanligt många frågor just nu. Hej på dig i så fall.
Nåja, pausen gick åt till att hon undrade varför det finns getingar. Du Tuvstarr som har studerat det här, kan du inte förklara, vad är syftet med dem, varför blev de till, ingen äter ju dem, de fins ju bara för att jäklas.

Försök nu sen förklara för en människa som inte lyssnar på svaren att evolution inte har något mål eller syfte och getingarna finns därför att de och deras förfäder råkade ha sådana egenskaper att de överlevde.

Det blev ju en intressant paus 🙃

Vad det var jag funderade på förut idag som jag ville skriva här 🙈. Var inget som hade med mig själv att göra så hoppas det kommer tillbaka ändå 😅.

:rofl:

Jag tänker att om det är kortare sträcka till vattenytan så hinner inte :turd: få så hög fart och då skvätter det mindre. :idea:
@hastflicka ?

Stammer. Det stanker mindre ... och framfor allt, det ar valdigt sallan man ser bruna rander i toan.👍

Jag tror inte man funderade pa hur mycket vatten toaletten gjorde av med nar man forst borjade konstruera dem ... och nu har vi de system vi har.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 782
· Visningar
87 229
Senast: Avalbane
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 261
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Träning och hälsa del 12
  • Hiss och diss del 5