Lilla
Trådstartare
Nu blir jag ju jättenyfiken.Åh! Gick på Kyrkerud ett år och hade hästen på en liten ridskola i Mosserud. Saknar ofta tiden i Årjäng.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir jag ju jättenyfiken.Åh! Gick på Kyrkerud ett år och hade hästen på en liten ridskola i Mosserud. Saknar ofta tiden i Årjäng.
Var på väg att söka jobb som keramiklärare på Kyrkerud, men insåg att jag inte saknade Årjäng tillräckligt mycket för det.Nu blir jag ju jättenyfiken.
Årjäng är inget att stå efter egentligen. Men jag är uppväxt här och inte tillräcklig äventyrlig för att flytta på mig. Men du är alltid välkommen tillbaka.Var på väg att söka jobb som keramiklärare på Kyrkerud, men insåg att jag inte saknade Årjäng tillräckligt mycket för det.
Hur man kan tycka att det är en bra idé att ringa okända människor på messenger vid 20.30 bara för att man ska göra ett framtida grupparbete ihop?
Så nu hoppas jag att jag tagit bort aviseringsljudet för det är INTE okej.
Är det p.g.a. just Messenger eller klockslaget?
Jag är världens mest kvällströtta människa men tycker fortfarande 20.30 är en rimlig tid att ringa på.Klockslaget.
Klockslaget.
Även om du är ledig och det gäller skola/jobb?Aha, det hade jag inte reagerat på. Att ringa innan 21.00 ser jag som okej
Även om du är ledig och det gäller skola/jobb?
Jag är världens mest kvällströtta människa men tycker fortfarande 20.30 är en rimlig tid att ringa på.
Ja. Ämnet spelar ingen roll för mig.
I det här fallet förstod jag det som att det gällde planering för grupparbete och det är i mina ögon inget konstigt med det.
Mina vänner får gärna ringa den tiden men när det gäller okända människor så tycker jag att det är sunt förnuft att fråga om det är okej att ringa så sent.
Jag vet inte syftet med samtalet för det låg en fråga i chatten om vi kunde höras på onsdag efter vår föreläsning.
Jag är världens mest kvällströtta människa men tycker fortfarande 20.30 är en rimlig tid att ringa på.
Efter kl. 19 vill jag helst slippa bli uppringd. Då börjar jag varva ner för kvällen och är inte alls intresserad av att prata med någon om något. Då går jag in i min bubbla och där vill jag vara ifred.
Om någon hade börjat den irriterande ovanan att ringa mig så pass sent så hade jag nog börjat sätta telefonen på stör ej läge faktiskt. Med inställningen att om samma nummer ringer 3 gånger på 15 min så går samtalet fram.
Jag försöker tänka till men eftersom jag arbetar väldigt oregelbundna tider kan jag nog skicka vid olämplig tidpunkt. Jag tar lite för givet att mobilen är på ljudlös om man inte vill bli störd men vet att det är sällan folk gör så. Själv har jag aldrig mobilen i sovrummet i och med att det inte finns en männsika som kan krävas veta mitt schema.Hur sent/tidigt får man skicka meddelanden på sms/messenger till folk man inte känner? Jag hade skrivit till en person på Marketplace och får svar nästa morgon 05.55. Blev så sur så jag kunde inte somna om. Jag skulle inte skicka nåt till nån jag inte känner före 9 på förmiddagen, eller efter 21 på kvällen. Vad tycker ni, finns det oskrivna regler om tider man får skicka meddelanden på, eller får man skylla sig själv om man inte stänger av ljudet på mobilen?