Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På saker man kan undra över men som inte går att bara testa på. Två exempel här nedanför.

Det vore det intressant att veta om jag kan bli gravid, men jag vill inte ha barn så jag kan ju inte testa.

Om jag testade narkotika några gånger, skulle jag bli beroende då?

Finns det folk som skulle testa de här grejerna ändå och hoppas på det bästa? 🙈

Hur man kan tycka att det är en bra idé att ringa okända människor på messenger vid 20.30 bara för att man ska göra ett framtida grupparbete ihop?

Så nu hoppas jag att jag tagit bort aviseringsljudet för det är INTE okej.

Jag är världens mest kvällströtta människa men tycker fortfarande 20.30 är en rimlig tid att ringa på.
Ja. Ämnet spelar ingen roll för mig.
I det här fallet förstod jag det som att det gällde planering för grupparbete och det är i mina ögon inget konstigt med det.

Mina vänner får gärna ringa den tiden men när det gäller okända människor så tycker jag att det är sunt förnuft att fråga om det är okej att ringa så sent.

Jag vet inte syftet med samtalet för det låg en fråga i chatten om vi kunde höras på onsdag efter vår föreläsning.

Mina vänner får gärna ringa den tiden men när det gäller okända människor så tycker jag att det är sunt förnuft att fråga om det är okej att ringa så sent.

Jag vet inte syftet med samtalet för det låg en fråga i chatten om vi kunde höras på onsdag efter vår föreläsning.

När jag för många år sedan jobbade med uppsökande verksamhet för TV-kunder pågick samtalen fram till 21. Det är också något jag hört från olika typer av telemarketing.
Personen kanske behövde fråga något specifikt eller behövde ett snabbt svar?

Jag är världens mest kvällströtta människa men tycker fortfarande 20.30 är en rimlig tid att ringa på.

Efter kl. 19 vill jag helst slippa bli uppringd. Då börjar jag varva ner för kvällen och är inte alls intresserad av att prata med någon om något. Då går jag in i min bubbla och där vill jag vara ifred.

Om någon hade börjat den irriterande ovanan att ringa mig så pass sent så hade jag nog börjat sätta telefonen på stör ej läge faktiskt. Med inställningen att om samma nummer ringer 3 gånger på 15 min så går samtalet fram.

Efter kl. 19 vill jag helst slippa bli uppringd. Då börjar jag varva ner för kvällen och är inte alls intresserad av att prata med någon om något. Då går jag in i min bubbla och där vill jag vara ifred.

Om någon hade börjat den irriterande ovanan att ringa mig så pass sent så hade jag nog börjat sätta telefonen på stör ej läge faktiskt. Med inställningen att om samma nummer ringer 3 gånger på 15 min så går samtalet fram.

Precis så ser jag kvällen också, mitt sätt att varva ner.

I mitt fall hade jag även sedan tidigare berättat att jag är iväg på informationsmöte hela helgen, samt att jag skrev igår på chatten att jag är på resande fot hem.

Hur sent/tidigt får man skicka meddelanden på sms/messenger till folk man inte känner? Jag hade skrivit till en person på Marketplace och får svar nästa morgon 05.55. Blev så sur så jag kunde inte somna om. Jag skulle inte skicka nåt till nån jag inte känner före 9 på förmiddagen, eller efter 21 på kvällen. Vad tycker ni, finns det oskrivna regler om tider man får skicka meddelanden på, eller får man skylla sig själv om man inte stänger av ljudet på mobilen?

Senast ändrad:
Hur sent/tidigt får man skicka meddelanden på sms/messenger till folk man inte känner? Jag hade skrivit till en person på Marketplace och får svar nästa morgon 05.55. Blev så sur så jag kunde inte somna om. Jag skulle inte skicka nåt till nån jag inte känner före 9 på förmiddagen, eller efter 21 på kvällen. Vad tycker ni, finns det oskrivna regler om tider man får skicka meddelanden på, eller får man skylla sig själv om man inte stänger av ljudet på mobilen?
Jag försöker tänka till men eftersom jag arbetar väldigt oregelbundna tider kan jag nog skicka vid olämplig tidpunkt. Jag tar lite för givet att mobilen är på ljudlös om man inte vill bli störd men vet att det är sällan folk gör så. Själv har jag aldrig mobilen i sovrummet i och med att det inte finns en männsika som kan krävas veta mitt schema.

Funderar på möten med människor och att jag ibland inte vet vad jag saknat förrän jag upplever det.

I somras hamnade jag till exempel i ett samtal om politik som gjorde mig medveten om hur svältfödd jag var på att prata djupare med människor som har en hoppingivande, stark ideologisk övertygelse och medvetenhet om orättvisor i samhället. Det gav en slags energi. Det är en typ av människor som ofta inte gör särskilt mycket väsen av sig i en tid när den mest högljudda sällan är den vettigaste, så det är tyvärr lätt att glömma bort att de finns ibland.

Men det senaste exemplet är när jag för någon vecka sedan träffade en människa som jag kände att jag kunde relatera mer till än den absoluta majoriteten jag mött de senaste åren. Fast vi bara träffats en enda gång fasar jag redan lite för att vi efter några veckor kanske aldrig kommer ses mer. Jag försöker att inte lägga så stor vikt vid det här, troligtvis har vi ju mindre gemensamt än vad det verkar som vid första anblick, antagligen förstorar jag dessutom de likheter vi eventuellt har. Men det känns som att hitta en glimt av något i en grå massa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 781
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 781
· Visningar
87 105
Senast: Bilburen
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 255
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar