Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis på bästa idéen när det gäller min utbildning och framtida arbetsliv. Varför ska jag alltid bli såhär inspirerad när klockan blir efter 22 på kvällen och jag egentligen borde gå och lägga mig?!

@LadyCovergirl Jag blir alltid så fruktansvärt inspirerad av att kolla på dokumentärer och liknande som handlar om kockar som öppnar restauranger och som verkligen brinner för sitt hantverk. Jag håller just nu på att utbildar mig till föremålsantikvarie men min kandidat kommer att vara i kulturvård. Just nu håller jag på att filar på bästa sättet att kombinera dessa två för att antingen kunna forska inom ämnet eller på något sätt kunna livnära mig på det. En musei-gård eller liknande med maten som kulturarv i centrum kanske? Brukandet av kulturarvet är någonting som ligger mig varmt om hjärtat, matlagning lika så :)

___
"Är ni sådana här som auktionsknarkar på internet?" - citat av en av våra gästföreläsare denna kurs och jag kan inte mer än att svara ja på den frågan..
MVH Masqueradee som sitter med tio flikar Tradera just nu..

@LadyCovergirl Jag blir alltid så fruktansvärt inspirerad av att kolla på dokumentärer och liknande som handlar om kockar som öppnar restauranger och som verkligen brinner för sitt hantverk. Jag håller just nu på att utbildar mig till föremålsantikvarie men min kandidat kommer att vara i kulturvård. Just nu håller jag på att filar på bästa sättet att kombinera dessa två för att antingen kunna forska inom ämnet eller på något sätt kunna livnära mig på det. En musei-gård eller liknande med maten som kulturarv i centrum kanske? Brukandet av kulturarvet är någonting som ligger mig varmt om hjärtat, matlagning lika så :)

Det låter iaf väldigt intressant! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 905
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
220
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 716
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka