LadyCovergirl
Trådstartare
Just nu väntar jag på att min avlösare ska komma till avdelningen så att jag kan sätta mig i bevakningscentralen istället
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@LadyCovergirl du jobbar på fängelse va? Vad krävs det för utbildning för ett sådant jobb?
Ja eller någon form av frukt kanske. Smakade på chokladen nu och den är väldigt söt så det blir nog för mycket.Tror nog det passar sig bättre med vit choklad med algrens bilar. @Mirre
Just nu är proppmätt efter tårta...
OkDet stämmer. Kriminalvården har en egen utbildning. Timvikarie kan man dock vara utan den utbildningen.
Det är rent generellt meriterande med utbildning inom t.ex. juridik eller psykologi. Även språkkunskaper (utöver svenska och engelska som är krav) är bra. B-körkort kräver min region (Syd), vet inte hur övriga regioner ställer sig till det.
Ok
Tycker det verkar vara ett intressant jobb, men kan tänka mig att det inte är helt lätt alla gånger heller. Om de intagna tex blir aggressiva eller så.
Ok, vad snällt att du berättar lite om hur jobbet är.Det är ofta intressant men givetvis finns det långtråkiga dagar också. Arbetsuppgifterna varierar, både mellan olika anstalter/häkten, olika positioner och olika dagar. Idag har jag till exempel jobbat 6.45-19 på "min" avdelning. (Jag är sen början av februari placerad på en psykiatrisk avdelning, dessförinnan på en avdelning för långtidsdömda.)
Sett över hela dagen så har jag idag visiterat de intagnas celler, skrivit rapporter från ett antal incidenter igår samt spelat yatzy med en intagen. Avslutade med två timmar i bevakningscentralen då den som är placerad där kompade ut.
Det har alltså varit en väldigt lugn dag. Andra dagar är det fullt upp hela dagen så då blir det inte så mycket yatzy-spelande
Och ja, våld och aggressiva intagna finns det. Tror dock att det är i mindre omfattning än gemene man tänker att det är.
Ok, vad snällt att du berättar lite om hur jobbet är.
Hehe ja man föreställer sig gärna att det är som i filmer, slagsmål och sådant titt som tätt
Det är lugnt. Jag berättar så gärna
Filmens värld skiljer sig rätt mycket från verkliga fängelser även om det givetvis finns likheter