Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu funderar jag på om jag törs köra mixern nu eller om jag ska vänta till i morgon. Ska göra cake pops men mixern låter ju mycket, onödigt att väcka ungarna. Fast de vaknar iof inte av elvispen så kanske går.

Just nu undrar jag hur tusan man tappar bort ett lakan i ett rum på 12 kvadratmeter :cautious: Saken görs inte bättre av att jag bara har två lakan att byta mellan...

Vad har ni för alternativ idag? (Fiber, parabol, kabel, antenn?)
Vilka kanaler är det som ni använder mest?
Vilka funktioner vill ni ha? (PPV? PVR-box/TIVO? Play-tjänster i boxen?)

Har du möjligtvis arbetat på någon kundtjänst för sånt här ? ;) :laugh: Jag har nämligen ingen koll på vad du menar :o

Men enligt lite koll på andra bolag så är det bredband via telefonjacket som krävs. Vi använder mest 3, 5, 11 och Discovery. Hittade ett bolag där vi kunde få både bredband och tv med det innebar 800 kr/månad. En aning dyrt för den ekonomiske, då vi inte använder tv så ofta :crazy: Funderade på att ha kvar bredbandet och bara byta bolag för tvn men vi är inte riktigt överrens här hemma.

Ja just det, jag är lite butter för att jag inte tagit arbetsgivarintyg när jag bytt jobb. Från jobbet 06-08 går det inte få ut då de bytt koncept, och på många ställen har cheferna slutat och nya chefen kan inte skriva intyg för en annan chef. Dumt!

Sökte ett jobb igår, och där stod det att till en eventuell arbetsintervju ska arbetsgivarintyg medtagas. Iofs har jag varit på mitt nuvarande jobb i 4 år så det borde väga lite tungt iaf :idea:

Just nu sitter jag och Googlar lite info om att flytta till Danmark. Har länge haft en dröm om att lära mig danska och flytta dit ett par år. Jag kommer dock inte flytta dit förrän om minst fem år, men man kan ju alltid leta språkkurser, YouTuba "lär dig danska på tio minuter" och kolla på lägenheter :D Sitter även och kollar på en dansk dokumentär; "Hospitalet" endast för att höra danska. Ja jag är kanske lite konstig, men danska är så jäkla häftigt språk!

Har du möjligtvis arbetat på någon kundtjänst för sånt här ? ;) :laugh: Jag har nämligen ingen koll på vad du menar :o

Men enligt lite koll på andra bolag så är det bredband via telefonjacket som krävs. Vi använder mest 3, 5, 11 och Discovery. Hittade ett bolag där vi kunde få både bredband och tv med det innebar 800 kr/månad. En aning dyrt för den ekonomiske, då vi inte använder tv så ofta :crazy: Funderade på att ha kvar bredbandet och bara byta bolag för tvn men vi är inte riktigt överrens här hemma.

Det stämmer ;) Jag jobbade 2007-2009 på tekniksupporten för Canal Digitals satellit-TV.

Jag ska försöka förklara bättre :) Bor ni så att ni har möjlighet att installera en parabol eller en TV-antenn på taket? Finns det kabel-TV eller fiber indraget i ert hus?

Jag sitter på tåget på väg till Stockholm. Att jag alls skriver här beror mest på att jag vill testa att skriva på telefonen med båda tummarna istället för bara den ena. Att jag inte kommit på den tekniken innan - det går ju enormt mycket fortare :o

Ja, jag är lätt uttråkad, det kanske märks? :D

Just nu väntar jag på att tiden ska gå så det blir dags att rulla ner mot båten.(hatar att vänta!) Men kommit på att det är gamla kära bilmässan i Jönköping så inte lika pepp på besök i hemstaden längre:meh:

Just nu är jag mätt efter en utsökt matlåda med pasta och hop-koks-köttfärssås samt en rejäl bit kladdkaka. En mycket trevlig kollega som snart ska kläcka ett barn har varit väldigt snäll och köpt med sig kaka :d

Just nu är jag otroligt less på den här dagen, less på att vara sjuk, less på allt som trasslar. Förhoppningsvis blir morgondagen bättre.

Just nu är jag lite nöjd med att jag inte måste ta semester 14 maj - 7 juni utan går in på stora häktet och kör timmar där istället :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
669
Svar
2 001
· Visningar
98 941
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
240
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 809
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar