Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu sitter jag och myser under filten i soffan med massa tända ljus och en underbar LP med Dean Martin snurrandes på vinylspelaren medans jag väntar på att en vän ska komma förbi på fika. Det var nog länge sedan jag bara var så allmänt tillfreds med tillvaron :D

Dricker julmust och äter choklad till filmen (och all denna evighetslånga reklam). Googlar bilder på Johnny Depp i reklampauserna :p

Just nu är jag vidrigt jetlaggad. Inte för att jag rest, men för att jag vänt så jävligt på dygnet. Dygnade igår och tänkte lägga mig vid 10, men eftersom Nya Socialmoderaterna höll presskonferens blev det inte något av med det. Så jag somnade istället vid 15, vaknade 22, somnade strax efter 00 och vaknade igen vid 5. Så här sitter jag nu och känner mig överkörd av tre tåg och ett litet flygplan.

Å andra sidan har jag ägnat den senaste halvtimmen åt att läsa kommentarsfälten på M:s FB-sida, allt medan medlemsansökningarna till oss fullkomligt rasar in. Så nöjd.

Och just nu är jag inte längre nöjd pga. läst nyheten om det försvunna planet. Min gamla flygskräck har just lagt sig igen efter MH-planen och nu händer detta. Jag ska flyga på måndag. Fuck allt... Ska ta så många tabletter att jag sitter och dreglar i en rullstol som pojkvännen får knuffa mig i.

Just nu lyssnar jag på musik och tänker på hur lite min sambo är hemma. Är det inte jobb, så är det tametusan någon av våra bilar det måste skruvas med.

Just nu tittar jag på utbildningar, jobb och funderar på om man ska åka med till vet med föräldrarnas hund i morgon eller inte. :( Det är högst troligt att de blir tvungna och ta bort honom, 11 år gammal och blir bara sämre för varje dag :cry:
Eller om jag ska gå dit nu, men de är ju minst sagt ledsen stämning där nu och det vet jag inte om jag fixar :( Men å andra sidan kanske man inte får någon mer chans att träffa hunden sedan.

Just nu tittar jag på utbildningar, jobb och funderar på om man ska åka med till vet med föräldrarnas hund i morgon eller inte. :( Det är högst troligt att de blir tvungna och ta bort honom, 11 år gammal och blir bara sämre för varje dag :cry:
Eller om jag ska gå dit nu, men de är ju minst sagt ledsen stämning där nu och det vet jag inte om jag fixar :( Men å andra sidan kanske man inte får någon mer chans att träffa hunden sedan.
De åker redan om en stund, vet var nästan säker på att det var cancer och att det inte finns något att göra. Så de åker och tar bort honom idag

Värmer upp mig med te efter att ha varit ute ett par timmar och snart blir det hemgjord pizza och sedan ostbricka, kommer säkert slinka ner något glas vin med :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar