Just nu del V

Just nu sitter jag och funderar på hur jag ska hantera en situation som uppstod i helgen.
Har varit på ett konferensliknande evenemang hela helgen med deltagare från olika delar av organisationen jag jobbar i.
Under helgen har en hel del alkohol konsumerats och trodde kanske att jag överreagerat på det som hände men, nu är jag hemma, och fått tid att fundera och känslan finns kvar.

Tidigt under helgen kom diskutionen in på olika sexualiteter. Jag fick frågan och jag var Lespisk då en person i sällskapet själv var det, och tyckte jag verkade vara det eftersom Jag i hennes ögon var okvinnlig. Svaret är Nej. Detta fortsatte sedan under hela helgen, med olika utspel om min sexualitet och tillslut påbörjades en spridning bland de andra deltagarna om att jag var lespisk men visste helt enkelt inte om det än...
Jag har tagit otroligt illa vid mej av detta. Inte för att jag över huvud taget skulle ha några problem med homosexuella, utan för att detta urartade i personliga påhopp, och diskutioner bakom min rygg.
Sitter nu och funderar på om det är lönt att göra en intern anmälan gentemot personen, då detta beteende enligt mej är totalt oacceptabelt.
Någon som har ngt vettigt att säga angående detta?
Jag känner mej som, men samtliga illa berörd över hur vuxna människor kan betee sej...

@G-uldlock Fy fan vad jobbigt. Ska du inte bara ta upp det med personen direkt, förklara att du blev ledsen?

Just nu är jag sjuk och laddar ner Raising Arizona.

@AVB
Jag önskar att det hade gått. Dock är personen och jag, som tur är placerade i olika avdelning utan direkt samarbete, hon är även oroligt svår att prata och diskutera saker med, vilket bidrog till helgens diskussioner och jag gav mej sas.
Blev väldigt chockad varje gång över hur man kan betee sej som vuxen människa vilket gjorde att min annars så ganska bra förmåga att prata för mej helt försvann.
Ska prata med en kollega i morgon om hur man lämpligast går vidare med detta.
Det är totalt oacceptabelt att betee sej så här enligt mej!!!!
Det blev så otroligt personligt och detta är dessutom en människa jag aldrig har träffat tidigare. Hade det varit en människa jag känner hade saker nog sett annorlunda ut och jag hade löst det på annat sätt...

Just nu är jag allmänt trött less och blä.
Dricker te och funderar på om man ska titta på lejonkungen eller sova

@Stalone Men tja, när du väl kör så kommer du vara så fokuserad på annat att du glömmer det. göteborgsligorna har väl prova-på och sånt du skulle kunna gå på?
Och alltså, jag kan verkligen. inte. åka. Jag kör på ändå. ;)

@Mammas Det känns faktiskt betryggande att du inte kan åka ;):p Då kanske en inte behöver skämmas om en är kass liksom. Men ja, blir sugen på det nu alltså. Tror det finns prova på! Ska kika lite på det :bump:

Sitter och funderar på om det är grannetiskt försvarbart att dra igång damsugaren klockan halv nio en måndag? Folk borde väl vara uppe vid den här tiden... eller? :p

Sitter och funderar på om det är grannetiskt försvarbart att dra igång damsugaren klockan halv nio en måndag? Folk borde väl vara uppe vid den här tiden... eller? :p
Våra grannar dammsuger bilen vid den tiden varje lördag (deras bil är parkerad närmast vår trädgård, så inte långt ifrån vårt sovrum). Blir lika vansinnig varenda gång!

Men måndag bör ju funka fint :)

Funderar på att äta frukost. Har suttit framför datorn sen halv sju och fortfarande inte kommit längre än att fylla en skål med musli..

Just nu har jag precis ätit frukost och ska väl ta en snabb dusch innan vi sticker till affären och veckohandlar.

Just nu är jag förkyld i sommarvärmen och vill skjuta mig själv.
Eller först vill jag ha en glass för min hals, och sedan skjuta mig själv.

Just nu väntar jag på att klockan ska bli 13 så jag kan ta bussen till sjukhuset. Och klä på mig innan dess förstås

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 443
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 007
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar