Just nu är jag irriterad på... Del 4

På den här j*vliga hostan jag har. Antingen bränner den sönder halsen eller så får man en hostattack så man knappt kan andas....

Tips på hostmedicin please!

Apple. Detta förbannade jäkla apple :arghh::rage:
Satt en hel jävla dag förut för att få dem och sluta dra pengar för itunes och icloud som jag inte har.
Fick stopp på det och trodde jag blivit av med asen. Men idag fick jag ett mail att de tänker dra 150 spänn för nåt jäkla lagringsutrymme som jag inte har. Liksom vad fan?! Hur blir man av med asen? :rage:

Och på samma tema så är jag irriterad för att min är sen. Hade varit lugnt om inte sambon hade blivit så jävla hispig att jag också blev nervös, nu lär den ju aldrig komma. :meh:

att jag haft ett synligt hål i en tand i över fem år. Påpekar det många ggr vid tandundersökningar men får svaret att det är normalt och inget farligt för densortens karies läker ut av sig själv. plötsligt går tanden supersönder när jag sover på tåget påväg till skolan. En tredjedel är helt loss och ptja, äntligen blir tanden lagad.

något halvår senare har jag varsamling under tanden och dör tandvärksdöden, åker akut till annan tandklinik som rensar provisoriskt. går med det där ett halvår eftersom hen sa åt mig att ringa tandläkaren när tanden började bråka igen. Iaf, sen lossnar ena halvan av provisoriska fyllningen i början av sommaren,får åka in till en annan klinik igen och kolla över det. veckan efter bokar jag tid på min vanliga klinik och de rensar tanden ordenligt inför rotfyllning.

Sedan spricker tanden där första lagningen är, 1/3 av tanden tramsar och jag kan inte äta eller prata fel för då skär biten ner i tandköttet. fick efter YTTERLIGARE ett tandläkarbesök rotfyllningstiden flyttad så jag slipper gå med detta 1 månad.

Idag var jag på schemalagd tandundersökning och har lärt mig att jag har en fraktur på tanden. Är trött på att åka till tandläkaren nu och är irriterad på det där lilla plutthålet jag ville ha lagat för så länge sedan, som senare kom att orsaka DET HÄR. åh. Vågar knappt tänka på vad räkningen kommer sluta på.

Senast ändrad:
att jag haft ett synligt hål i en tand i över fem år. Påpekar det många ggr vid tandundersökningar men får svaret att det är normalt och inget farligt för densortens karies läker ut av sig själv. plötsligt går tanden supersönder när jag sover på tåget påväg till skolan. En tredjedel är helt loss.Äntligen lagar tandis hålet!!!!!!!!!!!!!!!!

sen nåt drygt halvår senare dör jag tandvärksdöden, åker in akut och rensar tanden. Får infon "hör av dig till din vanliga tandläkare när tanden börjar bråka med dig igen". Ett halvår senare lossnar halva fyllningen, tandis är på semester och jag får åka in akut till en annan tandläkare. Igen. Denne lägger i pyttelite fyllning, kräver mig på 500 och så bokar jag tid hos min vanliga klinik veckan efter. Där rensas tanden "på riktigt" och ca 3-4 v efter besök lossnar den äldsta lagningen, dvs 1/3 av min tand hänger löst och pressas ner i tandköttet lite nu och då.

Idag var jag på schemalagd tandundersökning och har lärt mig att jag har en fraktur på tanden. Är trött på att åka till tandläkaren nu och är irriterad på det där lilla plutthålet jag ville ha lagat för så länge sedan, som senare kom att orsaka DET HÄR. åh. Vågar knappt tänka på vad räkningen kommer sluta på.
Men oj!:eek: Fy fan vad surt!!

Är irriterad på personen som är min chef i en vecka till. Vad vi än gör är det inte rätt, var vi än är, är vi på fel ställe, var vi än kollar är det åt fel håll...känns det som. Och allt som gäller och som vi ska försöka förhålla oss till berättas utan förklaring (så hur ska vi kunna förklara vidare?) och med en i mina öron ganska otrevlig ton. Suck för såna personer och att de tar så mycket energi.

På att allt hälsorelaterat ska vara så sabla komplicerat.

Var hos hudläkare idag pga. mängd med olika långvariga hudproblem och fick göra ett sådant där allergitest med lappar som tejpas fast på ryggen. Blev tillsagd att låta dem sitta i 48 timmar, absolut inte under några omständigheter klia på dem samt inte duscha ryggen på en vecka. Jag har kliat med naglarna hela sabla dagen och nu, efter 15 outhärdliga timmar, gav jag slutligen upp och rev loss hela skiten och kliar nu som om det inte fanns någon morgondag, och det här är bättre än alla samlade orgasmer i hela världen. Seriöst. Hela jag skälver och hjärnan vet inte var den ska ta vägen och jag får kämpa för att inte utstöta små ljud. Imorgon ska jag duscha hela morgonen. Och klia lite mer.

Jag lär väl aldrig få veta varför jag haft eksem i 1,5 år på mina fingrar och varför jag kliar tills det blöder, men det får det faaaan vara värt för några såna här tester står jag inte ut med. Vilken sabla tortyr.

Idag känner till och med jag mig lite upprörd.

Trivs jättebra i vårt nya hus, ligger himla fint och allt är så bra. Förutom att brevlådan fylls på VARJE dag med reklam från både SD och SVP. Räcker det liksom inte med en jävla lapp? Måste vi bombas med det där skräpet?
Sambon har försökt jaga rätt på någon slags kontaktperson i respektive lokalförening men naturligtvis går det inte att ringa, så han har i alla fall skickat ett mail och bett om att få slippa mer broschyrer därifrån. Tror inte att det kommer ge någon utdelning alls, men det kanske är värt ett försök i alla fall.

Att det är så jävla svårt att få jobb i Sverige när man inte bor i Sverige, och inte kan man hitta bostad om man inte har jobb heller.

Hej moment 22, kul att se dig igen...

Just nu är jag sur för att det inte gick att hitta en parkering vid universitetet, letade i säkert 20 minuter innan jag ställde bilen längs en grusväg (där man tidigare fått parkera och där flera andra stod), gick på föreläsning i två timmar och fick under tiden en p-bot :banghead:

Missförstå mig rätt, jag tycker egentligen att jag förtjänar dendär boten och att man såklart ska följa gällande trafikregler så jag är mest sur över att jag inte körde runt ytterligare och tog att komma sent till föreläsningen istället. :yuck: Lätt att vara efterklok :cautious:

På 6åringen som tar av sig tröjor och strumpor och lägger de på skolan någonstans. Sedan har han ingen aning om var de är. Idag gick han direkt från skolan till aktivitet, utan vare sig fleecetröjan eller strumpor. Suck!
Får leta kläder varenda dag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka