Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men oj! Fy fan vad surt!!att jag haft ett synligt hål i en tand i över fem år. Påpekar det många ggr vid tandundersökningar men får svaret att det är normalt och inget farligt för densortens karies läker ut av sig själv. plötsligt går tanden supersönder när jag sover på tåget påväg till skolan. En tredjedel är helt loss.Äntligen lagar tandis hålet!!!!!!!!!!!!!!!!
sen nåt drygt halvår senare dör jag tandvärksdöden, åker in akut och rensar tanden. Får infon "hör av dig till din vanliga tandläkare när tanden börjar bråka med dig igen". Ett halvår senare lossnar halva fyllningen, tandis är på semester och jag får åka in akut till en annan tandläkare. Igen. Denne lägger i pyttelite fyllning, kräver mig på 500 och så bokar jag tid hos min vanliga klinik veckan efter. Där rensas tanden "på riktigt" och ca 3-4 v efter besök lossnar den äldsta lagningen, dvs 1/3 av min tand hänger löst och pressas ner i tandköttet lite nu och då.
Idag var jag på schemalagd tandundersökning och har lärt mig att jag har en fraktur på tanden. Är trött på att åka till tandläkaren nu och är irriterad på det där lilla plutthålet jag ville ha lagat för så länge sedan, som senare kom att orsaka DET HÄR. åh. Vågar knappt tänka på vad räkningen kommer sluta på.
ja, känns ju lagom tramsigt att tanden höll hela tiden ajg hade fri tandvård men gick sönder just då jag fått börja betala för mig... uhuMen oj! Fy fan vad surt!!
Ska du flytta tillbaka?Att det är så jävla svårt att få jobb i Sverige när man inte bor i Sverige, och inte kan man hitta bostad om man inte har jobb heller.
Hej moment 22, kul att se dig igen...
Ska du flytta tillbaka?